אישום נגד קבלן מצבות: שיחד איש מה’חברה קדישא’ בתמורה למידע

משה בנימין, בן 77, קבלן מצבות מבאר שבע, פנה אל עובד המועצה הדתית ועובד ה'חברה קדישא' בעיר, והציע לו כסף תמורת העברת פרטי נפטרים במועד קבלתם ב'חברה קדישא', עוד לפני הלוויה • כאשר הוצא נגדו צו מנהלי, הוא הפר אותו
חיים טוויל
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 19:27

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד משה בנימין, בן 77 מבאר שבע, בגין עבירות שוחד.

זאת לאחר שהנאשם, שמשמש כקבלן מצבות, נתן שוחד לעובד המועצה הדתית – בתמורה לקבלת פרטי נפטרים, עוד לפני מועד הלוויה.

על פי כתב האישום, בנימין הוא קבלן מצבות, שבמהלך שנת 2020 פנה אל עובד המועצה הדתית בבאר שבע ועובד ב’חברה קדישא’, והציע לו תשלום כספי בסך של 500 שקלים בשבוע תמורת העברת פרטי נפטרים במועד קבלתם ב’חברה קדישא’.

במשך יותר משנתיים העביר עובד המועצה הדתית  לנאשם את פרטיהם של נפטרים. כך, לדוגמא, במהלך חודש אוגוסט האחרון העביר עובד המועצה הדתית פרטים של מאות נפטרים. בתמורה לקבלת הפרטים שילם בנימין לפחות 50,000 שקלים.

בנימין ניצל את פרטי הנפטרים כדי לפנות למשפחותיהם, וכן על מנת להשיג יתרון על קבלני מצבות אחרים – בכך שהיה יוצר קשר עם משפחות הנפטרים בסמוך לקבורה, ולעיתים אף לפניה.

במהלך אוקטובר 2021 הוציאה הרשות להגנת הצרכן צו מינהלי לבנימין, המחייב אותו שלא לפנות למשפחות הנפטרים מיום המוות ועד לאחר תום ימי השבעה. למרות זאת, הפר בנימין את הצו ופנה למשפחות האבלות טרם סיום ימי השבעה, תוך שלעיתים טוען טענות שאינן אמת על מנת להשפיע על האבלים.

עוד עולה מכתב האישום, כי במהלך חודש ספטמבר 2022 ניתנה החלטת בית המשפט, על פיה נאסר על בנימין לעסוק בהקמת מצבות במשך 180 יום.

שבועות מספר לאחר מתן החלטה זו, המשיך בנימין לעסוק בהקמת מצבות, ואף לסייע לקרובי משפחתו להקים חברה העוסקת בתחום – ואף פנה במסגרתה לצרכנים.

כאשר הגיעו השוטרים לדירתו לצורך ביצוע צו חיפוש, ברח בנימין מהבית ונתפס מספר ימים לאחר מכן.

בבקשת המעצר על תום ההליכים ציינה הפרקליטות:”המשיב ניצל את הקרובים אליו, ופגע במשפחות אבלות בשעתם הקשה. במקרה זה יש אינטרס ציבורי מובהק למנוע מהמשיב כל פנייה לאבלים.”

עוד צוין בבקשה: “… בעבירות דנן יש פגיעה ממשית בערכים חברתיים חשובים ביותר כגון – כבוד המת, הגנה על הפרט המוחלש, ניקיון כפי עבדי ציבור והגנה על הצרכן.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות