נתניהו החליט: אמיר אוחנה ימונה ליו”ר הכנסת, כ”ץ יקבל את החוץ

ראש הממשלה המיועד צפוי להביא מחר לאישור סיעת הליכוד את מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת • ישראל כ"ץ יקבל הצעה להתמנות לשר החוץ • השר לשעבר צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל הבא במקום חולתה • מחר יזמן נתניהו את ח"כי הליכוד לפגישות אישיות
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 18:28

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להביא מחר (רביעי) לאישור סיעת הליכוד את מינויו של אמיר אוחנה ליו”ר הכנסת. כך דווח הערב (שלישי) ספי עובדיה בחדשות 13.

ראש הממשלה המיועד החליט גם למנות לתפקיד ראש המל”ל הבא את השר לשעבר צחי הנגבי.

בתוך כך, נתניהו נפגש הערב עם חבר הכנסת דוד אמסלם, והודיע לו כי לא יקבל אף אחד מבין תפקידי יו”ר הכנסת או שר המשפטים, אותם דרש. אמסלם הודיע בחודשים האחרונים כי אם לא ימונה לשר המשפטים או ליו”ר הכנסת, לא יסכים לקבל שום תפקיד אחר.

ככל הנראה הוצע לאמסלם תיק האנרגיה או הכלכלה.

לפני הפגישה, המשיך אמסלם להתעקש באולטימטום שהציב, אך גורמים בלשכת נתניהו העריכו שהמשבר פתיר. לפי דיווח בחדשות 12, נתניהו שוקל לשמור לאמסלם תיק כלכלי משמעותי והוא יצטרף לממשלה זמן קצר יחסית אחרי ההשבעה.

עם זאת, לאחר הפגישה הודיע אמסלם כי יכהן כח”כ מן המניין.

בנוסף, מחר צפוי חבר הכנסת ישראל כ”ץ לקבל  הצעה מנתניהו לכהן בתפקיד שר החוץ בו יכהן ברוטציה עם שגריר ישראל בארה”ב לשעבר רון דרמר.

בליכוד הגיבו על הדיווחים. “טרם התקבלו החלטות על מינויים”, נמסר מטעם המפלגה.

הבוקר התפטר יו”ר הכנסת הזמני ח”כ יריב לוין, לאחר שכיהן בתפקיד שבועיים – לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום חמישי, בה לוין צפוי להתמנות לשר המשפטים.

התפטרות לוין תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות ומחליפו, כאמור, יהיה אמיר אוחנה.

המינוי הזה יאפשר לבנימין נתניהו למנות את ישראל כ”ץ לתפקיד שר החוץ, ככל הנראה ברוטציה.

מחר יזמן נתניהו את מרבית חברי הכנסת של הליכוד לפגישות אישיות, במהלכן יודיע להם איזה תפקיד קיבלו בממשלה או בוועדות הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי פחדן. רוצים את אמסלם יו"ר כנסת!
    27/12/2022 21:43
    אחד
  1. שם למלמ כיו”ר כנסת