‘יתד’ נגד ח”כי הציונות הדתית: “קצת השתבשה דעתם עליהם”

ביטאון 'דגל התורה' תוקף בחריפות את שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית: "מוציאים את דיבתה הרעה של היהדות בעולם כולו. צריך להתנער מאמירותיהם המסוכנות. מדובר בסכנה של ממש" • "הציבור החרדי מוכה האפליות צריך להיות הראשון שיתנגד לכל סוג של אפליה"
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 09:45

מאמר המערכת של ‘יתד נאמן’, ביטאון מפלגת ‘דגל התורה’, יוצא הבוקר (שלישי) בחריפות נגד ההצעה לתיקון ‘חוק האפליה’ ונגד חברי הכנסת  שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית.

“הציבור החרדי מוכה האפליות צריך להיות הראשון שיתנגד לכל סוג של אפליה בשל אמונה או השקפת עולם”, נכתב במאמר. “שני חברי כנסת מהציונות הדתית, שכנראה קצת השתבשה דעתם עליהם מול ‘ים הפינוקים’ שהרעיפה עליהם הממשלה העומדת לקום, מציעים לחוקק חוקים שימסדו את האפליה בחוק.

“שני המציעים הללו עוטפים את ההצעות שלהם בנימוקים שכלתניים ומסבירים שלא באמת התכוונו, אבל מדובר בסכנה של ממש.  מדרון חלקלק שיעגן את האפליה הקיימת בלאו הכי, בחקיקת חוק. סביר להניח שהבג”ץ יפסול את החוק, והפעם – בצדק, אבל ההתבטאויות הללו חסרות התכלית והתועלת  מציגות בעולם את הממשלה העתידית ככזו שרודפת ערבים, רודפת מיעוטים, מפלה אנשים על רקע דתי ועוד”.

במאמר מודגש: “שני חברי הכנסת הדתיים, מוציאים דיבתה הרעה של היהדות בעולם כולו, וצריך להתנער מהאמירות המסוכנות הללו, כי זה מסוכן גם בבית פנימה”.

אתמול תקף גם הגר”ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, את הצעת חוק האפלייה של הציונות הדתית.

“בימים האחרונים השיח הציבורי הוא איום ונורא. שנאה נוראה שיכולה להוביל למלחמת אחים ממש. מה אנחנו יכולים להרוויח מדברים כאלה – מהשיח של השנאה? מעולם זו לא הייתה הדרך שלנו. לא דרך של להצר את צעדיהם של חילונים או להתלהם ולדבר נגדם במילים קשות”, אמר חבר ‘המועצת’.

הוא הוסיף: “הנחנו את דרעי וחברי הכנסת לא להגיש חוקים שיגבילו את הציבור החילוני. אנחנו לא מחזירים בתשובה על ידי איומים וחוקים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות