גולדקנופף הודיע לנתניהו: אני מוותר על חברותי בקבינט הביטחוני

לאחר הוראה מהרבי מגור - יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף עדכן את ראש הממשלה המיועד שלא יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני: "אתה יכול לקחת את זה. לא קריטי" • למרות הנסיגה מהמינוי, ב'דגל' עדיין זועמים ולא ממהרים לחתום על ההסכם הקואליציוני יחד עם אגודת ישראל
יוני גרין
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 17:26

יו”ר יהדות התורה, ח”כ יצחק גולדקנופף, הודיע לבנימין נתניהו כי הוא מוותר על מקומו בקבינט המדיני-ביטחוני – “למען האחדות”.

את ההוראה לסגת מהמינוי בקבינט קיבל גולדקנופף מהרבי מגור, לאחר שיחות שהתנהלו עם בית מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין.

בהודעה מטעמו נכתב: “קיבל הוראה בשעות האחרונות מ’המקומות הגבוהים’ בחסידות גור שעל אגודת ישראל לוותר על החברות בקבינט הביטחוני, למען השלום ואחדות ביהדות התורה, ועדכן את ראש הממשלה המיועד”.

למרות זאת, ב’דגל’ לא ממהרים לחתום על ההסכם הקואליציוני יחד עם אגו”י – ומתעקשים לחתום על הסכם נפרד.

לפי דיווח של מוטי קסטל בערוץ 14, נקודת המפנה בעימות בין ‘דגל’ לאגודת ישראל על רקע הסכמה של גולדקנופף עם נתניהו לקבל מקום בקבינט הביטחוני, התרחשה לאחר שנציגי ‘דגל’ קיימו אמש פגישה ממושכת עם נתניהו במצודת זאב, במהלכה דרשו ממנו לחתום על הסכם נפרד מול הליכוד.

נתניהו פנה לגולדקנופף והבהיר כי החברות בקבינט המדיני-ביטחוני מותנית בכך שמאחוריו עומדת סיעה של שבעה מנדטים ולא של ארבעה.

גולדקנופף, שכבר קיבל הוראה לסגת, השיב לנתניהו: “אתה יכול לקחת את זה. לא קריטי”.

לאחר מכן, עדכן נתניהו את ראשי ‘דגל’ בהתפתחות. עם זאת, ב’דגל’ דרשו נספח נוסף להסכם, בו תוסדר המחלוקת עם אגודת ישראל בנושא הסלולר הכשר – וקיבלו.

כפי שדווח בחרדים 10, על החוק שייחוקק במקום רפורמת הטלפון הכשר, ניטשת מחלוקת בין דגל התורה לאגודת ישראל: בעוד שאגו”י מבקשת לשמר את השליטה של ועדת הרבנים שלה, ב’דגל’ דורשים חוק שיוביל להקמת ועדות רבנים נוספות – כדי לחסל את המונופול של אגו”י.

בימים האחרונים התחולל עימות קשה בין ‘דגל’ לאגו”י, בעקבות הסיכום עם הליכוד לפיו גולדקנופף יהיה חבר בקבינט המדיני ביטחוני. ויו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני, תקף בחריפות את שותפו בשיחה עם שרי רוט בחרדים 10: “פתאום הולכים וחותמים על הסכם, לא אומרים לנו, לא מדברים איתנו לפני זה, וזה בניגוד למה שאנחנו נוהגים – כל דבר שאנחנו עושים, אנחנו מדברים עם ‘אגודת ישראל’. כך היה בנושא יו”ר הכנסת, אנחנו חשבנו שצריך להצביע על החלפת היו”ר, אגודת ישראל ניהלה משא ומתן והיא אמרה שלא להצביע בעד, אז דיברתי עם גולדקנופף וכל עוד לא אמר שהם מסכימים – לא חתמנו ולא אמרנו שאנחנו רוצים להחליף את היו”ר. “נהגנו בחברות. פתאום כאן חותמים על הסכם בלי לעדכן תחילה”.

הוא הדגיש: “זה לא יעבור לסדר היום. אני לא מבין למה, בניגוד למה שאני נוהג כל הזמן, למה הוא לא התקשר אלי לפני כן?!”

גפני הוסיף ותקף את החברות בקבינט: “יש החלטה של ‘יהדות התורה’, מאז ומתמיד, וכדי לשנות את ההחלטה הזו צריך החלטה של שתי מועצות גדולי התורה, ולא שמעתי שהיה דבר כזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יד הליטאים תהיה על העליונה, אשרינו שזכינו
    26/12/2022 23:57
    אפרים קוץ