‘שנאה עצמית’: חב”ד הדליקה נרות במסעדה, סועדים יצאו מבלי לשלם

אירוע חריג ומביש בגבעתיים: קבוצת סועדים בחרה לנטוש מסעדה ללא תשלום, לאחר שחסידי חב"ד הגיעו להדליק נרות עם בעלי המסעדה • התגובות זעמו: "העיקר שכשאתם טסים לתאילנד או כל חור בעולם וצריכים עזרה או ארוחת חג טובה – אתם באים לחב"ד"
דוד ליבוביץ
ל' כסלו התשפ"ג / 24.12.2022 18:29

אירוע חריג ומביש: פעילים מבית חב”ד בגבעתיים הגיעו אל מסעדה הפועלת בעיר והדליקו נרות עם בעלי המסעדה.

לפי דיווח שפורסם לראשונה באתר ‘מה הלוז – גבעתיים’, חלק מהסועדים במקום התרעמו על האירוע, וחלקם אף עזבו את המסעדה –  מבלי לשלם.

אחד הנוכחים סיפר: “הם פשוט יצאו משם תוך כדי שהם מאשימים את בעלי המקום ב’כפייה דתית’, ואפילו לא שילמו את החשבון שלהם”.

הכתבה גררה לא מעט תגובות, ברובן זועמות על התנהגות הסועדים.

כך אחת התגובות שהתייחסה לפער בין היחס לחגי ישראל לחגי הנוצרים: “לא ראיתי אנשים יוצאים ממסעדות שקושטו לכבוד הלוויין או קריסמס. להפך, אמרו איזה יופי. זו ממש שנאה עצמית ובורות”.

קובי, מגיב נוסף, הוסיף בסרקזם: “בטוח שאם חסידי חב”ד היו מגיעים למסעדה עם אשוח חג המולד, זה לא היה מפריע להם”.

המקרה עורר דיון נרחב גם ברשתות החברתיות. “חצופים! אבל אם הם היו בחו״ל והיו צריכים עזרה היו יודעים לרוץ ולחפש איפה יש חב״ד כדי לקבל עזרה מהם”, כתבה יפה נקש, והגולשת חן הוסיפה: “מאיפה כל השנאה הזאת לאנשים שעושים כל כך הרבה טוב? למה יהדות ומנהגים יהודיים היא מעשה פסול במדינה שהיא יהודית?”

רונית התייחסה לאי תשלום החשבון: “לא רוצים לראות הדלקת נרות?! הגזמתם אבל זכותכם לקום וללכת – אחרי ששילמתם… אם הדלקת נרות חנוכה זו הדתה – לצאת ממסעדה מבלי לשלם זאת גניבה”.

יוסף הוסיף: “לאורך כל שנות ההיסטוריה העם שלנו נרדף והקריב את עצמו כדי להמשיך לקיים את מנהגי היהדות. והיום בשנת 2022 מיעוט פריבילגי עם שנאה עצמית יוקדת מקדמים הסתה ואנטישמיות מבית ובאותה נשימה מאשימים את הצד השני בפילוג. תדליקו חנוכיות בגאווה ותגרשו את החושך”.

גוש נוסף כתב: “העיקר שכשאתם טסים לתאילנד או כל חור בעולם וצריכים עזרה או ארוחת חג טובה – אתם באים לחב”ד”. ודניאל שולמן אמרה: “זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר. הם אנשים קטנים שלא ראויים לכבוד בעצמם”.

מנגד גולשים שונים תמכו במהלך של הסועדים שיצאו מהמקום. הגולש עופר כתב: “אני מבין שהמסעדה הפכה לסניף של חב”ד. עוד מסעדה שנכנסת לרשימה של מסעדות שלא אכנס אליהן”.

גולש נוסף תמך גם כן בסועדים שהתנגדו: “גבעתיים זאת עיר חופשית. רוב תושבי העיר מעדיפים באופן גורף שהדת תישאר בבית ובבתי הכנסת. בבית שלך ובעיר שלך תעשי מה שאת מבינה . ותני לאחרים הזדמנות לנהל את ענייני עירם ושכונותיהם כפי שהם מבינים. תודה ושבת שלום”.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיוויון זכויות לכולם
    25/12/2022 00:09
    אמיתי
  1. למה היהדות צריכה להישאר בבית ובבית הכנסת ומצעדי הגאווה בראש כל חוצות??? למה אנשים ערומים חייבים ללכת בראש חוצות ולא בבית שלהם ובמעדונים שלהם???

  2. טוב מאוד
    25/12/2022 08:23
    מושיק
  3. כן ירבו

  4. מבין אותם
    25/12/2022 11:21
    אבריימי
  5. לא כועס על הסועדים שיצאו החוצה (אמנם היו צריכים לשלם). מבין אותם לחלוטין. אין חילוני שלא למד בגן ובבית הספר על חנוכה ולא צריך לזלזל באינטליגנציה שלו, אם הוא לא מדליק נר חנוכה זה לא שהוא מפגר שצריך את חב”ד שיסבירו לו על חנוכה אלא שהוא לא רוצה. נמאס שחב”ד נדחפים לכל מקום עם התפילין והחנוכיות שלהם, עדיף שיעשו דברים אחרים. אנשים באים למסעדה לאכול וליהנות ולא באים לבית חב”ד. מי שרוצה ללכת למסעדה שיילך למסעדה ומי שרוצה לבית חב”ד. אם חב”ד רוצים להכנס לאיפשהו שיבקשו קודם את הסכמת הקהל. חב”ד רצו לעשות טוב ויצא טעם רע.

    • לכתחילה אריבער   27/12/2022 14:29

      האם אתה ליטאי ששונא את חב”ד במקרה? למה התפילין של חב”ד מפריעות לך? אתה דוס מחמד? יוצא בשאלה? אגב, האנטישמים אומרים שהיהודים נדחפים לכל מקום. שיגידו.
      אם לא הנחת תפילין היום, כדאי שתלך לבית חב”ד מהר. אם הנחת כבר, מה מפריע לך שהם יניחו לעוד יהודים??!

  6. ברור
    26/12/2022 11:37
    שירי
  7. הם סתם חיפשו תירוץ לא לשלם

  8. ברור מאוד לאיזה קבוצה הם שייכים ״הנאורים האלה״
    31/12/2022 06:44
    דור יחיאל
  9. מגוחך לבוא לגרמנים בטענות על אנטישמיות כשיש לנו אותו הדבר בביתנו,