השוטרים “הוזעקו” לזירה – המחבל יצא עם נשק והחל לירות • צפו

3 שוטרים נפצעו קל - המחבל נוטרל ונפצע קשה, ובהמשך מת מפצעיו • במשטרה מעריכים: למחבל היה מעצור בנשק, הוא נכנס לרכב ודרס - ואז חוסל • מפקד מחוז מרכז: "ככל הנראה מדובר בפיגוע שתוכנן כמה ימים קודם לכן" • במבנה ממנו יצא המחבל נמצאו תחמושת ובקבוקי תבערה
חייים טוויל
כ"ט כסלו התשפ"ג / 23.12.2022 10:02

שלושה  שוטרים נדרסו על ידי רכב ונפצעו קל מירי הלילה (ליל שישי)  בכפר קאסם. המחבל שנהג ברכב חוסל.

השוטרים פונו במצב קל לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

כוחות משטרה מיוחדים שהוזעקו למקום ביצוע סריקות אחר חשודים נוספים, בסיוע מסוק משטרתי. בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו.

חבלני המשטרה וכוחות הזיהוי הפלילי אספו ממצאים בזירה.

כמה מבני משפחתו נעצרו כדי לבדוק אם ידעו על כוונותיו.

מחקירה ראשונית עלה, שהמחבל הוא זה שהזעיק את השוטרים לזירה, בטענה שיש אירוע אלימות במקום. בתיעוד ממקום הפיגוע נראים השוטרים מגיעים למקום, אז יצא המחבל מהבניין עם נשק שלוף והחל לירות לעברם.

ככל הנראה בגלל מעצור בנשק הוא שב על עקבותיו, נכנס לרכב – ודרס אותם.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב מיוחדת בזירה, בסופה אמר כי מהראיות ומעדויות השוטרים עולה, כי ככל הנראה מדובר בפיגוע שתוכנן כמה ימים קודם לכן. “השוטרים פעלו בצורה נחושה כפי שמצופה באירוע כזה מהשוטרים שלנו”, אמר.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי שיבח את פעילות המפקדים והשוטרים, שהביאו הלילה לניטרול מהיר של המחבל.

צילום: דוברות המשטרה

“אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע. ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על ידי המחבל כנגד כח המשטרה שפעל ביישוב.

“תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ”מ והחטיבה הטקטית של מג”ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה”.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: ”אני משבח את השוטרים שפעלו במקצועיות ובמהירות לחיסול המחבל בכפר קאסם ובכך מנעו פיגוע גדול. כל הכבוד”.

ח”כ איתמר בן גביר הגיב: ”מברך את השוטרים הגיבורים שחיסלו את המחבל בכפר קאסם ומאחל רפואה שלימה לשוטרים שנפצעו באירוע. שוטרי משטרת ישראל הם המגן שלנו ומסכנים את חייהם בשביל לשמור על כולנו ועל כך אנחנו חייבים להם תודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמלייה
    23/12/2022 17:23
    Muhamad
  1. איזה פשלה צריך להפיק לקחים ונפיק