יתד נאמן: “רבותינו אינם מתירים לנציגינו להיכנס כחברים לקבינט”

אחרי המכתב החריף של משה גפני לנתניהו, בו דרש לפתוח מחדש את המו"מ בשורת נושאים: מאמר המערכת של 'יתד נאמן, המתפרסם ביום שישי, מחדד את העמדה האידאולוגית שלא לקחת תפקידי שרים בממשלה ולא להשתתף כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני - ולכהן רק כסגני שרים
אריה ריבקינד
כ"ט כסלו התשפ"ג / 23.12.2022 01:01

ביטאון ‘דגל התורה’ נגד יצחק גולדקנופף: הבוקר (שישי) מתפרסם בעיתון ‘יתד נאמן‘ מאמר מערכת חריף, המחדד את העמדה האידאולוגית של ‘דגל’, כפי הוראת גדולי ישראל, שלא להשתתף בממשלה ולא לקחת אחריות על מעשיה – לא בתפקידי שרים ולא בקבינט המדיני ביטחוני. 

“דעת תורה מקפת את כל תחומי החיים, וגם בשאלות של התנהלות במגרש החיים הפוליטיים, למרנן ורבנן עיני העדה  יש תשובה להשיבנו מהי דעת תורה והם הורונו שלא ליטול תפקידי שרים!”, נאמר במאמר המערכת. “דעת רבותינו גדולי ישראל זצ”ל ויבלחט”א היה כי חברות בממשלה משמעותה קבלת אחריות על כל פועלה. כל מי שחבר בממשלה, עומס על כתפיו את האחריות הנובעת מהשותפות לא רק למה שהוא עושה אלא לכל החלטה  וחקיקה שנקבעת או נחקקת…

“משום כך הורנו רבותינו בהמשך לדרכם הסלולה של רבותינו זצ”ל, לא ליטול תפקידי שרים ולכהן רק כסגני שרים שגם אם מופקד בידיהם ‘תיק’, היינו משרד, הוא איננו אחראי להחלטות הממשלה, ובפרט כאשר על שולחנה עלולות להיות מוכרעות שאלות הרות גורל של יציאה למלחמה  או למבצע צבאי שחיי אדם תלויים בו.

“מסיבה זו, רבותינו אינם מתירים לנציגנו להיכנס כחברים לקבינט מדיני-ביטחוני שעל חבריו לקבל בהצבעתם ובו פיהם החלטה גורלית שרק אורים ותומים יכולים לקבל. זו כבר איננה רק שותפות באחריות אלא קבלת האחריות עצמה והכרעה לממשלה כיצד לפעול בסוגיות מדיניות ובטחוניות שחיי אדם ומדינה שלמה תלויים בהם”.

גורמים ב’דגל’ אומרים, כי העימות עם אגודת ישראל הולך להסלמה משמעותית, כהכנה לקראת הבחירות המקומיות.

כפי שדווח אמש, ח”כ משה גפני, שיגר מכתב חריף לנתניהו – עליו חתומים כל ח”כי ‘דגל’ –  בו דרש “על דעת רבותינו שליט”א”, לפתוח מחדש את המו”מ על ההסכם הקואליציוני בשורת נושאים, בטענה כי ההסכמות אליהן הגיע צוות הליכוד הן רק מול סיעת אגודת ישראל, ולא על דעת כל סיעת יהדות התורה.

ב’דגל’ זועמים על ההסכם שנחתם כבר ביום רביעי בלילה בין אגו”י לליכוד – “למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרם לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם!”

גפני גם טען, כי ח”כי ‘דגל’  ‘גילו’ “נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו”מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמענו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו”.

בכך הביעה ‘דגל’ את עמדתה, כי לא מקובל עליה ששר  השיכון המיועד יצחק גולדקנופף יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

ב’דגל’ רוצים לדון מחדש בחוק הגיוס ועל עיגון מעמדה בחוק של הקומה הכשרה – כדי לבטל את המונופול הקיים של ועדת הרבנים שבשליטת אגו”י.

בנוסף, במכתב משגרים גם ‘עקיצה’ לח”כ גולדקנוף, בגלל הדרישה לעגן את זכויות הגננות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות