גופשטיין ובן ארי יהיו בכנסת הבאה? זה הסיכום של בן גביר עם נתניהו

הסעיף שמונע ממי שמסית לגזענות מלהתמודד בבחירות לכנסת - יבוטל • בעוצמה יהודית נימקו: "ממילא הסעיף הופעל באופן לא שוויוני רק כלפי הימין" • מרזל: "שיבחתי את איתמר, אני לא מעוניין לרוץ לכנסת" • בן גביר דחה הכפפת המפכ"ל לשר עד לאחר הקמת הממשלה
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 16:10

מפלגת עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, הודיעה הבוקר (חמישי) כי הגיעה להסכמות עם מפלגת הליכוד ותצטרף לממשלה המיועדת – לאחר שסעיפי המשא ומתן סוכמו.

בן גביר סיכם  עם הליכוד, בין היתר,  כי יבוטל הסעיף שמונע התמודדות לכנסת ממי ששולל את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית או מסית לגזענות. אם החוק ישונה, אחת העילות בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת לפסילת רשימה, כבר לא תהיה עילה לפסילה.

שינוי החוק נומק על ידי עוצמה יהודית בכך ש”ממילא הסעיף הופעל באופן לא שוויוני רק כלפי הימין”.

למעשה מדובר בהחלטה שנועדה לסלול את דרכם של מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל אל הכנסת.

בשיחה עם חדשות 12, הגיב מרזל: “יש בהסכמים הרבה דברים טובים. אגלה לך סוד, אני לא מעוניין לרוץ לכנסת. זה לא בשבילי. אני מקווה שמיכאל בן ארי ירוץ, אני לא רוצה לרוץ”.

על ביטול סעיף ההסתה לגזענות – אמר מרזל: “שיבחתי את איתמר וסמוטריץ’ על העניין. כל הכבוד. איתמר התעקש על ההסכם כי הוא הבטיח. לא דחפתי אותו לזה, אני לא בקשר איתו אבל אני מניח שיש הרבה פעילים שמאמינים שאנחנו נוכל לרוץ”.

במקביל, ח”כ בן גביר – המיועד לכהן כשר לביטחון לאומי התייחס להצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה – ובוועדה שדנה בתיקון הוא מסר היום: “בעקבות הערות הייעוץ המשפטי של הכנסת על הליך חקירה מהיר, וכדי שבג”ץ לא יפסול את החוק, הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל”.

בן גביר החליט, כי “הוועדה תדון ותצביע עוד לפני הקמת הממשלה על כפיפות משטרת ישראל, התוויות מדיניות ועקרונות, והתוויות מדינות בחקירות, כמו גם שמירת הסמכויות של השר”.

יחד עם זאת, ה”דיון בנושא כפיפות המפכ”ל לשר וזמן הטיפול בתיקים, יידחה לשבועות הקרובים וההצבעה תהיה לאחר הקמת הממשלה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות