זוג קשישים מישראל שנמצא במצב רקבון בפראג – נקבר אחרי חודשיים

כבוד אחרון: כחודשיים שלאחר שאותרו גופותיהם - זוג קשישים ישראלים שאותרו במצב ריקבון קשה בביתם שבפראג הובאו לקבורה הודות לפעילות אינטנסיבית של ארגון זק"א ומשרד החוץ
נתן פרל
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 13:14

לפני כחודשיים התקבלה פנייה במוקד זק”א על זוג קשישים ישראלים אשר התגוררו בעיר פראג ואותרו מוטלים בביתם ללא רוח חיים, במצב ריקבון קשה.

עידית דוידוביץ, ראש ענף במחלקה לישראלים בחו”ל במשרד החוץ, יחד עם עמנואל עמר קונסולית ישראל בפראג, וראש אגף המבצעים בזק”א חיים וינגרטן – פעלו בשיתוף פעולה על מנת להביא את בני הזוג לקבורה.

וינגרטן יצר קשר עם מתנדב זק”א בוינה, הרב מרדכי המר, אשר משמש כאחד מראשי חברה קדישא בוינה, בכדי שיסייע בזירוז הליך הקבורה על פי כללי ההלכה ובכבוד הראוי.

הרב המר עמד בקשר רציף עם השלטונות והממשל בפראג בכדי לשחררם לקבורה, אולם מפאת מצב הגופות חלה חובה לבדוק התאמת DNA כדי לזהותם.

לאחר מאמצים, השיג משרד החוץ דגימת DNA מבנם של הקשישים, ותוצאות הדגימה נשלחו למשטרה ולגורמים הרלוונטים בפראג. אך הטיפול התעכב.

לאחר מאמצים רבים, שיחררה משטרת פראג את גופות המנוחים לקבורה. יו”ר ועד רבני זק”א, הגאון רבי יעקב רוז’ה, שליווה את הסיפור והליך שחרור הגופות, שלח מכתב מפורט לראשי החברה קדישא ולראשי הקהילה כיצד יש לנהוג בקבורתם של הקשישים.

בתום חודשיים של מאמצים – בנר ראשון של חנוכה – בזכות התגייסות מרגשת של כלל הגורמים, הובאו בני הזוג לקבורה יהודית בבית העלמין בפראג.

ראש אג”מ בזק”א, חיים וינגרטן: “מרגע קבלת הפנייה ממשרד החוץ, מתנדבי זק”א בישראל ובוינה בהובלתו של הרב מוטי המר פעלו לשחרור הנפטרים לקבורה. ברוך ה’ הצלחנו לזרז את הליך פיענוח ה-DNA והנפקת המסמכים מול הרשויות בפראג וכך השבוע מתנדבי זק”א בפראג יחד עם החברא קדישא זכו להביאם למנוחות.

“שולח תודה מיוחדת לעידית דוידוביץ, שהובילה את המשימה במסירות נפש גדולה, ופעלה בכל דרך כדי להביא את הנפטרים לקבורה הראויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות