נתניהו: החרדים לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים שאחרים מימנו

בראיון שהעניק באנגלית סיפר ראש הממשלה המיועד על כהונתו כשר האוצר בשנת 2003 - ועל הקיצוץ בקצבאות הילדים: "בקהילה החרדית, הם לא עבדו - והמגזר הפרטי נאלץ לשלם עליהם" • לפיד: "מסכים איתו" • ליברמן: "הוא אומר אמת באנגלית. נכנע לסחטנות של העסקנים החרדים"
נתן פרל
כ"ח כסלו התשפ"ג / 21.12.2022 22:46

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר היום (רביעי), בשיחה עם הוגה הדעות הקנדי ג’ורדן פיטרסון, כי בתקופתו כשר האוצר בשנת 2003 קיצץ בקצבאות הילדים – מאחר והן הובילו ל”קריסה דמוגרפית וכלכלית”.

נתניהו טען כי המגזר הפרטי נאלץ לשלם על כך ש”החרדים לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים”.

בריאיון שהעניק לרגל קידום ספרו האוטוביוגרפי ‘ביבי’, נתניהו תיאר את מדיניותו במשרד האוצר ואת המחיר הפוליטי ששילם בעקבות הקיצוץ הנרחב שהוביל בקצבאות הילדים.

“כדי להכניס את השמן, המגזר הציבורי, לדיאטה, הייתי חייב לקצץ במערכת הרווחה המפוארת של ישראל, שעודדה אנשים לחיות מקצבאות, ולא לצאת לעבוד”, אמר. “קיצצתי את קצבאות הילדים, שהיו יוצאות דופן בישראל, עולות עם כל ילד עוקב. לבדואים בנגב היו 60 ילדים והם יכלו לנהוג בג’יפ ב.מ.וו.

“זה הוביל לקריסה דמוגרפית וכלכלית, ואותו הדבר קרה במגזרים אחרים – בקהילה החרדית. הם לא עבדו, רק היו להם הרבה ילדים שהאחרים – הציבור, המגזר הפרטי – נאלץ לשלם עליהם. וכשאתה חותך את זה, אני יכול לומר, אתה לא הופך להיות מאוד פופולרי”.

המפלגות החרדיות לא פרסמו התייחסות לדברים.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “נתניהו אומר לשם שינוי את האמת בריאיון באנגלית. אבל המציאות מוכיחה שוב שביבי שקרן ופועל בדיוק ההפך. הוא נכנע לסחטנות של העסקנים החרדים על מנת להימלט מהמשפט שלו וכל זה על חשבון העתיד הכלכלי של מדינת ישראל”.

גם יאיר לפיד התייחס לדברי ראש הממשלה הנכנס, וכתב בטוויטר: “הפעם אני מסכים עם נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות