אלשיך: “ממליץ ליועמ”שית ללכת לעסקת טיעון עם ביבי”

על משפט נתניהו: "הדמוקרטיה שלנו לא בשלה עדיין להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. אני חושב שמדינת ישראל הייתה מרוויחה מהיציאה מהסחרור הזה" • למרות מה שנחשף מחדרי החקירות אמר: "החוקרים פעלו בידיים נקיות. האם ייתכן שהיו כשלים? בכל חקירה יש כשלים. הם בני אדם"
חרדים 10
כ"ז כסלו התשפ"ג / 20.12.2022 23:01

על רקע ‘חוק בן גביר’ והדרמות במשפט נתניהו: המפכ”ל לשעבר רוני אלשיך לא פוסל את האפשרות שבחקירת תיקי נתניהו היו כשלים – אך טוען: ”אני מכיר את האנשים שהובילו את חקירת נתניהו, ידיהם נקיות וממלכתיות”.

בראיון שהעניק הערב (שלישי)  לחדשות 12 אמר אלשיך: ”כאזרח, אני ממליץ ליועמ”שית ללכת לעסקת טיעון עם נתניהו. הדמוקרטיה שלנו לא בשלה עדיין להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. אני חושב שמדינת ישראל הייתה מרוויחה מהיציאה מהסחרור הזה. היום מדינת ישראל בסחרור בלתי אפשרי. אני צריך לעשות את עבודתי, והמשטרה צריכה לחקור בידיים נקיות ולהגיד האם ישנה תשתית ראייתית”‘.

אלשיך הוסיף: “יש שופטים בירושלים ואני סומך עליהם. ואם הם ימצאו כשלים הם יתייחסו אליהם בפסק הדין. מה שיחליטו השופטים – זה מה שצריך לקרות. אני מכיר את האנשים שהובילו את החקירה, שמעתי אותם בדיונים סביב שולחני. האם ייתכן שהיו כשלים? בכל חקירה יש כשלים, הם בני אדם”.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב: “אלשיך אפילו לא התנצל”.

על ‘חוק בן גביר’ אמר אלשיך: “אם החוק יעבור, המשטרה תאבד את אמון הציבור, מי שיקבל שיטור חסר – יקים מליציה”. אלשיך טען כי בן גביר יכול להשפיע על מדיניות המשטרה: “הוא יכול להשפיע, כמו כל שר, כמובן במגבלה של התערבות באכיפה, בהפעלת הכוח. אני חוויתי את השר ארדן, הוא בהחלט השפיע על מדיניות וקידם את השיטור הרגלי. כשמדובר בהפעלת הכוח לשר אין סמכויות ולכן זה לפעמים מתסכל. השר לביטחון פנים יכול לעסוק בבניין הכוח, להביא משאבים למשטרה, לכוון את המדיניות הכללית שלה.

“הטיעון של שר שהוא מתסוכל או שהוא רוצה לעשות יותר, או שהוא לא כמו שר הביטחון – זה לא טיעון אינטליגנטי. ברגע שאכיפת החוק נתונה בידי גורם פוליטי כלשהו, ולא משנה מאיפה הוא בא, גם אם היה בא מהמרכז, ולא מהימין או מהשמאל – כל מי שלא מזדהה איתו פוליטית – מרגיש שהמשטרה היא לא שלו”.

המפכ”ל לשעבר הוסיף: “משטרה ללא אמון הציבור, ללא דיווחיות, ללא שיתוף פעולה – אין לה ערך. משטרה שלא מכניסים אותה לגן הילדים, לבית הספר, קציני מניעה, נוער בסיכון – היא לא רלוונטית. מי שיקבל שיטור יתר יאבד את האמון עד הסוף, ומי שיקבל שיטור חסר – יבין שהמשטרה כנראה לא שלו ולא מתייחסים אליו ויקים מליציה משלו”.

המפכ”ל לשעבר הוסיף כי לדעתו המפכ”ל צריך להיות ממלכתי ולהסתדר עם השר לביטחון פנים. אך “אם החוק ישונה באופן שמפכ”ל הוא מפכ”ל של מפלגה – אני ממליץ לשבתאי להתפטר. אני לא הייתי מוכן לשטר את בני עמי דרך פריזמה של מפלגה, בלי קשר באיזו מפלגה מדובר”.

דברי אלשיך נאמרו על רקע הדרמה שהתחוללה הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשלב ההוכחות במשפט נתניהו.

היה זה כאשר דוד שרן, ראש הסגל לשעבר של לשכת נתניהו, תקף בפתח עדותו בחריפות חסרת תקדים את הפרקליטות והמשטרה: “אני מרגיש תחת איום, תקפו אותי והטרידו אותי”, אמר עוד בטרם נשאלה שאלה אחת.

הפרקליטות ביקשה להכריז עליו “עד עוין”, אך  השופטים עדיין לא החליטו אם להיענות לבקשה.

שרן תקף את המשטרה: “היחידה הזאת דאגה לפטר אותי ממקום העבודה הקודם שלי, זרקו אותי מהעבודה כדי שלא אוכל להגן על עצמי. זכויותיי נרמסו פה על ידי אותה יחידה. הטעו את בית המשפט הנכבד הזה. מעבר לזה, תקפו אותי בחוץ, הטרידו אותי. אחת העיתונאיות התחילה לשאול אותי על תיק 3000.

“אימא שלי בת ה-85 הובהלה ללהב 433. סגרו לה את חשבונות הבנק והיא נאלצה לבלות את סוף השבוע בלבקש כסף, כי גם את אשתי משום מה החליטו לשים במעצר בית. אמרו לי – אם אתה רוצה לראות את אשתך, אל תצפה לזה – היא בידיים שלנו. להגיד שאני רגוע מול עדות כזאת, כשהתליין נמצא לידי? כשמטרידים אותי בחוץ לגבי שאלות על פרשת הצוללות, אני מרגיש תחת איום”.

בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות להכריז על יפעת בן חי שגב, יו”ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, כעדה עוינת. זאת לאחר שבן חי שגב אמרה בעדותה “בגלל שעברי מעיד שאני שמאלנית, ציפו שאבוא עם סכין בין השיניים ואתן את הראש של נתניהו. אבל אני מעידה את האמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    21/12/2022 07:41
    ניר
  1. יש לו פרצוף של נוכל