לפיד וכוכבי הגנו על דו”צ. דגן תקף: ‘רה”מ המודח לא יסתום לי את הפה’

הרמטכ"ל ויאיר לפיד תקפו את דברי ראש מועצת שומרון, שהאשים את דובר צה"ל רן כוכב: "הוא הפך את דו"צ למפלגת שמאל קיצוני" • כוכבי: "קמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי" • אבל דגן לא נסוג: "חייבים בדק בית בדובר צה"ל שגורר את צה"ל והרמטכ"ל שוב ושוב לבוץ הפוליטי"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 20:35

יאיר לפיד והרמטכ”ל אביב כוכבי הגיבו היום (שני) על דבריו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שהאשים את דובר צה”ל רן כוכב ואמר כי הוא “הפך את דו”צ למפלגת שמאל קיצוני”.

השניים גיבו את כוכב, והרמטכ”ל תקף: “כל ניסיון לקשור בין דו”ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום”.

לפיד הגיב: “נותנים גיבוי מלא לדובר צה”ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מניסיון מסוכן לאיים על צה”ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה”ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב בבוז למתקפה של לפיד נגדו: “ראש הממשלה המודח יאיר לפיד לא יצליח לסתום לי את הפה. לפיד הוא פוליטיקאי שצומח מתוך שנאה לציבורים שלא חושבים כמוהו, פוליטיקאי שהשמיץ ומפיץ שנאה שוב ושוב כנגד החרדים, מתיישבי יו”ש, אנשי ליכוד, ציבורים שלא חושבים כמוהו.

“לא פוליטיקאי כזה כמו ראש הממשלה המודח לפיד ולא אף פוליטיקאי אחר יסתמו לי את הפה. אני מגן ואמשיך להגן בעוז על שמם של תושבי יו”ש וכבודם. ודובר צה”ל פוגע בהם שוב ושוב”.

הוא התייחס גם לביקורת של הרמטכ”ל: “אני מאוד מכבד את הרמטכ”ל, אבל גם הוא יודע שמשהו ביחידת דובר צה”ל לא עובד נכון. אני קורא לרמטכ”ל לעשות בדק בית ביחידת דובר צה”ל. במתכונתה הנוכחית צריך לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש”.

על הטענות שהחיילים יטופלו – אמר דגן: “הודעת ההשתקה הזו, שפורסמה על ידי יחידת דובר צה”ל היא נסיון שלא יצלח להתחמק מהביקורת העניינית החריפה שיש בציבור על דובר צה”ל שתחת פיקודו יחידת דובר צה”ל פוגעת שוב ושוב בהתיישבות ביו”ש וגוררת את צה”ל ואת הרמטכ”ל עצמו לבוץ הפוליטי. אני מאוד מכבד את הרמטכ”ל, וקורא לו במקום להוציא הודעות כאלו, לשאול את עצמו איך דובר צה”ל הפך ליחידה שפועלת נגד ההתיישבות פעם אחר פעם, מכניסה את צה”ל והרמטכ”ל עצמו למגרש הפוליטי ומפלגת את העם”.

לדבריו, “הפרסום המדהים של צחי דבוש ועמית סגל על פרסום האמירות הפוליטיות הקיצוניות של חיילים ביחידת דובר צה”ל, מצטרף להתנהלות ארוכה וחמורה של דובר צה”ל בשנה האחרונה מול ההתיישבות ביו”ש.

“רק לפני מספר שבועות התעוררה סערה ציבורית לאחר שדובר צה”ל הוציא באיחור ניכר הודעת גינוי מרוככת שכינתה פעילי שמאל קיצוני שפורסם תקפו חיילים בשם: ‘אזרחים ישראלים’, זאת בזמן שבהודעות דוברות של דובר צה”ל לאחר שנער מהשומרון נחשד בתקיפת חייל או לאחר שהודפס שלט על ידי 2 נערים מההתיישבות כנגד מפקד פיקוד המרכז הקפיד דו”צ להשתמש ‘מתיישבים’ תוך הכללה.

“כך הפרסומים השערורייתיים שלו כנגד האמירה שצה”ל וההתיישבות חד הם, שנאמרה במסיבת יום ירושלים בישיבת ההסדר באלון מורה – מקום צבאי – כשלעומת זאת אמירות זהות ממש על שההתיישבות בעוטף עזה וצה”ל חד הם בטקסים בעוטף פורסמו בצורה מפרגנת ומכבדת.

“דובר צה”ל מתנהל בצורה שפוגעת באמון הציבור בצה”ל מפלג את העם ומכניס את הרמטכ”ל שוב ושוב לבורות פוליטיים. הרמטכ”ל חייב להורות על בדק בית. ולראש הממשלה המודח יאיר לפיד אני אומר: לעולם לא תסתום לי את הפה, לא לי ולא לחצי מליון האזרחים תושבי יו”ש”.

לפי הדווחים, חיילים ביחידת דובר צה”ל כתבו בין היתר: “אחחח הכיבוש קשה”, “פיד שמאלנים מה הכינוי המועדף עליכם לביבי: זיבי או ביכסי?”, וגם: “יש הפגנה בעזריאלי נגד הצבא ואני לא יכול להשתתף כי אני על מדים”.

חייל נוסף כתב על תמונה של ראש מועצת שומרון יוסי דגן מתגונן עם נשק לאחר שניצל מניסיון פיגוע: “התמונה הזו היא התמצית והיא מוכיחה שהגיע הזמן לצאת מהשטחים”.

מדובר צה”ל נמסר: ”המקרים המוזכרים חורגים מהפקודות והנהלים בנושא, ועל כן יטופלו משמעתית”.

 

 

יוסי דגן עונה ללפיד: “ראש הממשלה המודח לא יסתום לי את הפה, חייבים בדק בית בדובר צה”ל”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בבוז להתקפת רוה”מ יאיר לפיד נגדו, עונה לרמטכ”ל ותוקף שוב את דובר צה”ל: “ראש הממשלה המודח לא יסתום לי את הפה. אני מכבד את הרמטכ”ל אבל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים בדק בית בדוברות צה"ל ,וכמובן להחליף את דובר צה"ל הנוכחי מייד
    20/12/2022 10:38
    מיכאל
  1. כך זה, מנסים להשתיק את הדברים הקשים הללו מהציבור על ידי סתימת פיות, חמור מאוד, ראש ההממשלה לשעבר לפיד ” הדמוקרט הגדול ” הוא אחד האנשים המסוכנים ביותר לדמוקרטיה.