הרמטכ”ל יוצא להגנה: הניסיון לקשור בין דובר צה”ל לפוליטיקה – מכוער

הרמטכ״ל אביב כוכבי טען כי הביקורת נגד דובר צה"ל היא "חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום - בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור"
חרדים 10
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 19:35

הרמטכ”ל אביב כוכבי תקף היום (שני) את מבקרי יחידת דובר צה”ל – לאחר הפרסומים כי חיילים וקצינים ביחידה פרסמו בחשבונות הטוויטר שלהם אמירות פוליטיות אישיות.

הרמטכ״ל: אמר “תא״ל רן (רנכו) כוכב הינו לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה”ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה״ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה״ל כולם, למען ביטחון ישראל.

“כל ניסיון לקשור בין דו״ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום, בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור”.

הוא הוסיף: “כל פגיעה בקצין צה״ל בכלל ועל ידי נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה״ל. על מנת להבטיח שצה״ל יישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית”.

לדברי כוכבי, “צה״ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג׳נדה פוליטית – כך גם מערך דובר צה״ל.

“במערך דובר צה״ל משרתים חיילים וקצינים מכלל קצותיה של החברה הישראלית ללא הבדל מין, דת או מוצא. דברורו של צה״ל מונע על פי שיקולים מבצעיים-מקצועיים בלבד, והוא מבוצע באופן ממלכתי לכלל קהלי היעד.

“אנו מגנים את הניסיון לייצר ליחידה או לעומד בראשה גוון פוליטי ושוללים אותו מכל וכל”.

יצוין, כי חיילים ביחידת דובר צה”ל כתבו בין היתר: “אחחח הכיבוש קשה”, “פיד שמאלנים מה הכינוי המועדף עליכם לביבי: זיבי או ביכסי?”, וגם: “יש הפגנה בעזריאלי נגד הצבא ואני לא יכול להשתתף כי אני על מדים”.

חייל נוסף כתב על תמונה של ראש מועצת שומרון יוסי דגן מתגונן עם נשק לאחר שניצל מניסיון פיגוע: “התמונה הזו היא התמצית והיא מוכיחה שהגיע הזמן לצאת מהשטחים”.

מדובר צה”ל נמסר: ”המקרים המוזכרים חורגים מהפקודות והנהלים בנושא, ועל כן יטופלו משמעתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות