תאגיד המים באשדוד סירב לתקן בשבת – תושבים חילונים זועמים

צוות של תאגיד המים העירוני הגיע לרובע ג' ביום שישי כדי לתקן צינור שהתפוצץ - אך עזב לפני שהשלים את העבודה, כדי לא לחלל שבת • תושבים חילונים זועמים: "החילונים ברובע לא נספרים" • העירייה ל'הארץ': "צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמה לדיירים. הלקחים ממקרה זה יופקו"
חרדים 10
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 14:20

תאגיד המים העירוני באשדוד סירב לתקן צינור מים שהתפוצץ ביום שישי האחרון באחד מרובעי העיר, כדי לא לחלל את קדושת השבת – והדיירים החילונים המתגוררים ברובע ג’ זעמו על שנותרו ללא מים זורמים לאורך שישי-שבת.

לפי דיווח של נתי יפת ב’הארץ’, תושבים ברובע ג’ סיפרו שהצינור התפוצץ בשל עבודות באתר בנייה בבוקר יום שישי. תאגיד המים ‘יובלים’ שלח צוות למקום, אך אנשיו לא הספיקו לתקן את התקלה לפני כניסת השבת – והם עזבו.

לפי הדיווח, תושבים שהתקשרו למוקד העירוני כדי לברר מתי יושלם תיקון התקלה נענו שהדבר ייעשה במוצאי שבת, משום שמדובר בשכונה דתית. רוב תושבי הרובע חרדים, אך מתגוררים בו גם חילונים.

צינור המים שהתפוצץ ממוקם בשדרות הפלמ”ח, הרחוב הראשי ברובע ג’. שרון והודיה וסקר, המתגוררים ברחוב, התקשרו ביום שישי בערב למוקד העירוני כדי לברר מדוע נפסקו עבודות התיקון. “אסור להם לעבוד בשבת, בגלל זה לא מטפלים עכשיו, ‘יובלים’ מקבלים אישור מהעירייה”, הסביר הנציג במוקד בשיחה שהוקלטה.

בני הזוג שאלו אם ההחלטה נובעת “מטעמי דת, שמירת שבת?” הנציג השיב בחיוב ואמר שהתקלה תתוקן לאחר צאת השבת.

לאה פרידמן, תושבת הרחוב: “אחר הצהריים התקשרנו למוקד ואמרו לנו שלא יהיה תיקון כי כבר שבת והרובע נחשב דתי . אני לא מודעת לזה שהרובע דתי. הוא מעורב, יש כאן המון לא חרדים, אבל החילונים ברובע לא נספרים”.

בשבת הקודמת התרחש ברובע מקרה דומה. בשעות הבוקר פרצו שפכים ממערכת הביוב באחד הרחובות. גם אז התקשרו תושבים למוקד העירוני וביקשו לתקן את התקלה. הם נענו כי המקרה מוכר ונמצא בטיפול, אך התקלה תוקנה רק במוצאי שבת.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה ל’הארץ’: “צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמה לדיירים. ביקשנו מתאגיד יובלים האמון על הטיפול בנושא המים והביוב בעיר לתחקר את האירוע. הלקחים ממקרה זה יופקו ויילמדו במערכת”.

בתאגיד המים יובלים סירבו למסור תגובה לפניית ‘הארץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות