בן גביר: “היועמ”שית רוצה לייעץ? בשמחה. לא יכולה לתת לי הוראות”

השר המיועד לביטחון לאומי התראיין בחדשות 13: "היועמ"שית וקודמיה חושבים שהפוליטיקאים צריכים לעלות אליהם לרגל ולבקש את האישור של הוד מעלתם" • תקף את המפכ"ל, על רקע הדיווח כי שוחח עם ח"כים לפני הדיון בוועדה: "מה זה אם לא התנהגות פוליטית?"
חרדים 10
כ"א כסלו התשפ"ג / 14.12.2022 22:14

השר המיועד לביטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר, התראיין הערב (רביעי) ב’מהדורה המרכזית’ בחדשות 13 ואמר כי היועצת המשפטית לממשלה לא יכולה לתת לו הוראות.

“היועמ”שית וקודמיה חושבים שהפוליטיקאים צריכים לעלות אליהם לרגל ולבקש את האישור של הוד מעלתם”, אמר, “לזה אני לא מוכן, אני לא כפוף ליועמ”שית, היא מייעצת. רוצה לייעץ לי? בשמחה. רוצה לתת לי הוראות? לא במגרש שלי, אני נבחרתי”.

הוא הוסיף: “אני לא אוהב שהיועצת המשפטית לממשלה מעבירה מסרים דרך כל מיני גורמים” – ואישר את חשיפת חדשות 13 כי  נפגש עם סגני היועמ”שית, “השר יקבע את מדיניות המשרד, ככה זה בכל מדינה דמוקרטית. אני שומע שיש נוסחים נוספים, אני אקרא ואתן דעתי, לא פוסל שום דבר”.

בחדשות 13 נחשף הערב כי טרם הדיון בוועדה הדמה באישור ‘חוק בן גביר’, קיים המפכ”ל שיחות עם מספר חברי כנסת, על מנת שיעזרו לו בריכוך החוק בוועדה. על פי הדיווח, שבתאי חושש יותר מכל משליטת השר בתקציבי המשטרה, משום שהוא מפחד שהעברת תקציבים שכזו, תגרום לסגירת מספר יחידות.

על המפכ”ל קובי שבתאי – אמר בן גביר הערב: “אני מוטרד מאוד מחשיפת חדשות 13 לגבי הטלפון של המפכ”ל. אם המפכ”ל מתקשר לכל מיני חברי כנסת בוועדה, מה זה אם לא התנהגות פוליטית?  אחת הטענות שלי היא שיש פוליטיקה במשטרה, אנחנו יודעים שעמר בר-לב התקשר לקצינים וביקש לשחרר כל מיני אנרכיסטים, ואת זה אני רוצה למנוע”.

הוא הצהיר: “אני מקווה שאני והמפכ”ל נעבוד ביחד, אבל אני חייב להגיד שאני מוטרד, כי לא מקובל עליי שהוא יעשה קמפיינים פוליטיים, ולא מקובל עליי שהמשטרה מתנגדת לזה שהתקציב יהיה בידיים שלי. בדקתי את התקציב, ואני יודע כמה מזה הולך לכנסים, בזבוזים וטיסות – וכמה מעט הולך לשכר השוטרים”.

הוא הבטיח: “אני הולך לפעול בצורה מאוזנת ומידתית, ואם לא – יהיה מי שיעצור אותי. דווקא עמר בר-לב הוא זה שאמר לא לחקור פעילי שמאל, הוא לא שינה את החקיקה, הוא עשה את זה מתחת לשולחן. על פי החוק שנחוקק, אני אוכל להורות לשוטרים לא לפעול בגזענות, ואם יהודי הולך בהר הבית ויהיה צמא למים לא יגידו לו – אתה טמא”.

לשאלה האם הוא יוכל להורות למשטרה לא לאבטח את מצעד הגאווה – ענה בן גביר: “לא, כי זה לא סביר וזה לא בסדר. מה, אני בעד שירצחו נערה בת 15? אני בעד לאבטח את מצעד הגאווה ולאבטח הפגנות שמאל וכל הפגנה, אבל אני נגד שזורקים על שוטרים שלנו בקבוקי תבערה והם נסוגים, ונגד זריקת אבנים בשער שכם, ואני בעד לאכוף עבירות של פרוטקשן ושל חנייה ושל בריונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות