יהדות התורה: ‘חופים וחשמל? זה ספין של הליכוד על הגב שלנו’

ביהדות התורה מאשימים את אנשי הליכוד בהדלפות ודה-לגיטימציה ציבורית: "מסיתים נגד הציבור החרדי במשך שבועיים" • לטענת גורמים בסיעה החרדית, הליכוד הדליף בניסיון "להוריד" אותם מהדרישות שהציבו
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשפ"ג / 12.12.2022 23:46

לאחר חשיפת דרישות יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוני: בסיעה החרדית האשימו היום (שני) את אנשי הליכוד בהדלפות מתוך חדר המו”מ וביצירת דה-לגיטימציה ציבורית לחרדים.

“בליכוד מסיתים נגד הציבור החרדי במשך שבועיים”, אמר גורם ביהדות התורה.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, ביהדות התורה האשימו את אנשי הליכוד כי בניסיון “להוריד” אותם מהדרישות שהציבו – הדליפו מסמך דרישות של יהדות התורה הכולל סעיפים שונים ומשונים.

בין הדרישות שנחשפו הערב על ידי הפרשן עמית סגל בחדשות 12 ישנן דרישות כמו אי ייצור חשמל בשבת, מימון ‘הגניזה’, הרחבת מספר החופים הנפרדים, הקמת מכונים שיענו על שאלות הלכתיות, אפשרות בחירה לכל אזרח להיקבר בקרקע ולא בקומות ועוד.

גורם ביהדות התורה אמר ל’ישראל היום’: “יש נושאים רציניים על הפרק אבל אנשי הליכוד הדליפו חלקים כדי לגרום ללחץ ציבורי ולומר לנו שצריכים להתפשר ולסיים את המו”מ. זה לא רציני. הם יוצרים אווירת שנאה נגדנו. זה בלתי מתקבל על הדעת. אנחנו דרשנו נושאים חשובים כמו חוק הגיוס, השוואת שכר של עובדי הוראה, פתרונות דיור ותחבורה, הגדלת קצבאות. סיפורים על גנרטורים וחופים נועדו לעשות ספין על הגב שלנו”.

בנימין נתניהו נפגש הערב  עם ראשי יהדות התורה: מאיר פורש, יצחק גולדקנופף, יעקב אשר ואורי מקלב – זאת על רקע הכעס של יהדות התורה על ההדלפות.

מלשכת יו״ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף נמסר: “ברגעים אלו עדיין יושבים הצדדים למו״מ לשם גיבוש ההסכם הקואליציוני. האמירה ש׳הכל סגור׳ לא התייחסה כלל לפרסום של הדרישות שיוחסו למפלגות החרדיות”.

בליכוד הגיבו על החשיפה של חדשות 12:  “בניגוד לפרסום בחדשות 12, הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך למשל הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים הנפרדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות