“קצת שוכחים שהוא חדש”: שרי רוט בגל”צ על ‘סערת גולדקנופף’

הפרשנית שרי רוט בתכנית 'בוקר טוב ישראל' - יומן הבוקר של גלי צה"ל בהגשת אפי טריגר, על האמירה של שר השיכון המיועד "יש משבר דיור?" • "במעשיו נבחן אותו. ממה שאני שומעת הוא מנסה להביא אנשי מקצוע, ובצורה מקצועית לפתור את בעיית הדיור"
חרדים 10
י"ד כסלו התשפ"ג / 08.12.2022 18:02


אפי טריגר:

יצחק גולדקנוף: אחרי שבמערכת הבחירות הוא אמר, ‘החרדים לא עונים לסקרים כי הם חוששים שמס הכנסה הוא זה שמתקשר’, אתמול ראינו אותו בוועידה שעוסקת בנושאי נדל”ן וכלכלה אומר ‘יש משבר דיור? אני לא יודע שיש’ ולאחר מכן הוא המשיך ואמר: ‘אנחנו נכפיל, נשלש, נרבע, נחמש ואפילו נששש את מספר התחלות הבניה בשנה הבאה’. אז תיכף נדבר על ההיבטים הכלכליים ועד כמה גולדקנופף חשף או לא חשף את חוסר הבנתו בתחום שבו הוא בא לעסוק, אבל קודם כל שרי רוט, מיהו יצחק גולדקנופף מבחינת הציבור החרדי? האם הוא לא מוכר, כמו שהוא לא מוכר לנו?

שרי רוט: הוא לא ממש מוכר, הוא היה דמות שהייתה מוכרת בקרב אוכלוסיית הגננות בעיקר, יש לו רשת ענקית של מוסדות חינוך לילדים בגיל הרך, מוסדות חינוך מיוחד, מי שהכיר אותו הכיר, אבל הוא לא היה עסקן מוכר בתחום הפוליטי. וכפי שהוא סיפר לי פעם, יום אחד קרא לו האדמו”ר מגור, והוא אומר ‘כשהאדמו”ר שלי אומר לי משהו אני פשוט קם והולך ועושה את המשימה ולא חושב פעמיים’. הוא עזב את כל מה שהיה לו, מערכת של אלפי עובדות, ובא לכנסת.

עכשיו תראה, הכנסת היא מוסד שהיה די זר לו, הוא היה מגיע מעת לעת בשביל העניינים של המוסדות שלו, אבל הוא לא היה איש פוליטי ומן הסתם במסגרת אותה אי היכרות שלו עם הפוליטיקה באופן כללי, הוא גם לא הכיר את משרד השיכון מעבר לעיתונים ושיחות חברים וכל זה. ולכן, אני לא כל כך התפלאתי מהמשפט שהוא אמר, כי באמת, הוא חסר ניסיון בתחומים האלו.

מצד שני, אני לא חושבת שדרעי בבואו לקבל את משרד הבריאות היה פעם רופא, נניח ורק לדוגמה. אז אני לא אומרת,  גלנט מגיע עם המון ניסיון למשרד הבטחון, כן, לפעמים זה כן קורה, אבל לא תמיד.

זה דבר אחד. דבר שני, אנחנו קצת שוכחים שהוא חדש. אני ממש זוכרת לצורך העניין הזה את בני גנץ בתחילת דרכו, כמה היינו לועגים לו. אני די מכה על הדבר הזה, על חטא, ויש לי על המצפון בעניין הזה. כי כשאתה מדבר איתו באחד על אחד היום הוא כל כך רהוט, אגב גם אז באחד על אחד הוא היה רהוט. והימים הראשונים שלו היו מגומגמים, אם אתה זוכר, צחקו עליו…

אפי: כן, דפנה דנה…

שרי: כן, מחליף דברים כאילו לא יודע, מחליף פסוקים. וזה כל כך לא קרה לו בשיחות אחד על אחד. ותמיד אחרי שאני מדברת איתו אני מכה על חטא למה בהתחלה זלזלנו באיש, שהוא באמת איש נחמד. עכשיו תראה, גולדנקופף, כשאתה מדבר איתו באחד על אחד, הוא טוב. הוא גם הביא איתו למפלגה משב רוח של יחסי אנוש, משהו שקודמו בתפקיד היה שונה בתכלית ממנו. אתה רואה אותו מתאמץ להפסיק כל סוג של מריבה עם החברים, והיתה שם פעם מריבה פנימית בין הנציגים החסידיים, הוא הפסיק את זה, הוא משתדל, הוא מוותר, אפילו עכשיו בחלוקת התפקידים הוא לא עושה עניין מדברים, לפעמים אנשים בסביבתו כבר אומרים ‘די’, אבל הוא אומר, ‘בשביל השלום שווה לי לוותר על דברים’.

עכשיו, מה באמת הוא יעשה, באופן מקצועי, במשרד השיכון? כמובן, במעשיו נבחן אותו. אבל ממה שאני שומעת הוא מנסה להביא אנשי מקצוע וללכת מקצועית על הדבר הזה וכן לפתור את בעיית הדיור.

אני לא יודעת למה בדיוק הוא התכוון, הוא אומר שבעצם התכוון למשהו אחר, שיש אולי התחלות בניה, אבל לא מספיק ובכלל, הבעיה המרכזית בדיור היא לא דווקא הקטע הזה של התחלות בניה אלא הקטע הזה שפשוט זוגות צעירים, הזוגות שלנו ושל הציבור הכללי, לא יכול לקנות דירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות