במתן שירותים ציבוריים ובלימודים: דרישות ההפרדה של יהדות התורה

נחשף סעיף ההפרדה המגדרית שבמפלגות החרדיות דורשים במו"מ הקואליציוני: עיתון חרדי יוכל לסרב לפרסם תוכן שפוגע בקוראיו, הפרסומים של משרדי הממשלה יותאמו לציבור החרדי • ביהדות התורה הסכימו לקבל נוסח אחר שיציע הליכוד
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ג / 07.12.2022 11:05

עם תחילת המשא ומתן הקואליציוני נחשפה הדרישה של החרדים והציונות הדתית להכניס להסכמים הקואליציוניים עיגון בחקיקה שיאפשר הפרדה באירועים ציבוריים של המגזרים הדתי והחרדי – והדבר לא ייחשב כאפליה.

היום פירסם אמיר אטינגר ב’ישראל היום’ את נוסח הסעיף שמופיע בטיוטת הדרישות של יהדות התורה על ההפרדה. יודגש, כי ביהדות התורה הסכימו לקבל נוסח אחר לסעיף שיגיש צוות המו”מ של הליכוד.

כעת, לאחר שנסגר מסמך התפקידים, צוותי המשא ומתן של יהדות התורה מחכים לנוסח של הליכוד.

בנוסח הסעיף בטיוטת הדרישות נכתב: “בתוך 90 ימים, הממשלה תתקן את החוק באופן שיהיה ניתן לאפשר מתן שירותים ציבוריים, לימודים, אירועים וכיו”ב באופן נפרד לגברים ולנשים, הפרדה זו לא תהווה אפליה לפי החוק. כמו כן, תבוטל האופציה בחוק להגשת תביעה אזרחית ללא הוכחת נזק או תובענה ייצוגית בגין הפרדה על רקע דתי”.

דרישה נוספת של יהדות התורה, שנועדה להגן על העיתונות החרדית מפני תביעות, היא לקבוע בתיקון לחוק כי כל מפרסם יוכל לסרב לפרסם תוכן שפוגע בקוראיו, וכן להתאים את הפרסומים של משרדי הממשלה לציבור החרדי.

מטרת הסעיף היא עיגון אפשרות שבה גוף שמפרסם תוכן לציבור החרדי יוכל להימנע מתכנים שאינם הולמים את ערכי הציבור שצורך אותו, לרבות תכנים שאותו גוף קבע כי הם “אינם צנועים”.

בנוסח הסעיף נכתב: “הממשלה תתמוך בתיקון החוק, ולפיו עיתון או מפרסם כלשהו יהיה רשאי לסרב לפרסם פרסום שפוגע בקוראיו. כמו כן, פרסומי הממשלה יותאמו למגזר החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות