אלה התפקידים שיקבלו 8 הנציגים של יהדות התורה: המסמך נחתם

מסמך התפקידים שנחתם בין יהדות התורה והליכוד מציג את השלל של המפלגה: שני שרים, שני סגני שרים וארבעה יו"רים של ועדות בכנסת • יהדות התורה: "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים"
אריה ריבקינד
י"ג כסלו התשפ"ג / 07.12.2022 00:12

חמישה ימים לפני פקיעת המנדט להרכבת ממשלה: ראשי מפלגת ‘יהדות התורה’ – יצחק גולדקנופף יו”ר ‘אגודת ישראל’ ומשה גפני יו”ר ‘דגל התורה’ –  חתמו הערב (שלישי) מול יריב לוין, ראש צוות המו”מ של  הליכוד, על נספח התפקידים אותם יקבלו ח”כי יהדות התורה בקואליציה הבאה.

מטעם יהדות התורה נמסר: “מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים”.

מדובר במכתב ולא בנספח להסכם, כאשר יהדות התורה רוצה לחתום על המסמכים פורמאלית רק אחרי שכל הנושאים העקרוניים יסוכמו. נתניהו שכנע את ראשי יההדות התורה שצריך להציג לנשיא התקדמות ממשית כדי שייתן ארכה של שבועיים נוספים, והם התרצו לחתום בינתיים.

לפי ההסכם, יצחק גולדקנופף ימונה לשר הבינוי והשיכון, כולל רשות מקרקעי ישראל; משה גפני יהיה יו”ר ועדת הכספים; אורי מקלב – סגנות כפולה במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה.

מאיר פרוש ימונה לשר ירושלים ומסורת ויהיה הממונה על הילולת ל”ג בעומר במירון.

יעקב אשר יעמוד בראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה.

ישראל אייכלר יעמוד בראשות ועדת העבודה והרווחה.

יעקב טסלר ימונה לסגן שר במשרד הרווחה או במשרד אחר שיסוכם עם ראש הממשלה.

יצחק פינדרוס, שצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, יקבל את ראשות הוועדה לפניות הציבור.

הנושאים הערכיים עדיין נותרו פתוחים, כאשר הצדדים עדיין דנים על הנוסחה שתסדיר את חוק הגיוס, וגובה השוואת תקציבי החינוך החרדי לחינוך הממלכתי.

עם תום המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא, הוא יכול לבקש ארכה של שבועיים נוספים כדי להשלים המלאכה – ולהכריז: ”עלה בידי”.

הנשיא יצחק הרצוג יאשר לנתניהו ארכה, אך קודם לכן ידרוש להציג בפניו את ההתקדמות במו”מ הקואליציוני.

הרצוג יבקש לשמוע על ההסכמים שכבר נחתמו ויתעניין מדוע מתעכבים ההסכמים על הנושאים הערכיים.

הנשיא גם יתעניין בכוונה של הליכוד להעביר חקיקה עוד בטרם השבעת הממשלה – שתאפשר לאריה דרעי להתמנות לשר.

לפי הפרשן הפוליטי עמית סגל,  השאלה היא – האם בליכוד יודו בפני הנשיא שהם זקוקים להארכה לצורך חקיקת ‘חוק דרעי’. בליכוד יידרשו לתת תשובות, מצד אחד הם נדרשים להציג את התקדמות המגעים עד כה, אך גם להסביר מדוע ההסכם עדיין לא חתום.

באופן חריג, יידרש הליכוד להראות שעדיין קיימים קשיים במו”מ, מה שמצדיק הארכה. הדילמה של הליכוד היא האם לשים את הדברים על השולחן ולהסביר את הצעדים החקיקתיים שנועדו להקים את הממשלה, או פשוט להסביר שנותרו קשיים במו”מ מול השותפות.

היום קראו גדעון סער ומרב מיכאלי לנשיא שלא להאריך את המנדט להרכבת הממשלה.

“העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו”ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה”, כתב סער בציוץ בטוויטר. “בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה יקרה
    07/12/2022 06:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם הרצוג לא מאריך את המנדט לנתניהו בינימין, המנדט יעבור לישראל כץ שיחד עם סער, גנץ ולפיד יקימו ממשלה שפויה לעם ישראל. ימין מרכז ציוני ללא הזויים ומשתמטים. ובא לציון גואל!!!!