איך מנצחים את עודף המשקל?

אנשים רבים בעידן של היום סובלים מעודף משקל. אז איך מנצחים את עודף המשקל? • הנה מספר דרכים, כולל דרך אחת טבעית
תוכן שיווקי
י"ב כסלו התשפ"ג / 06.12.2022 13:38

אנשים רבים בעידן של היום סובלים מעודף משקל. חלק מהאנשים חווים אותו מגיל צעיר וחלקם בגיל יותר מאוחר, אך המשותף לכולם שבעודף משקל ברוב המקרים המדדים המטאבוליים אינם טובים וזהו מתכון להגיע למצבים של סוכרת, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ועוד שלל תופעות. אז איך מנצחים את עודף המשקל?

הנה מספר דרכים, כולל דרך אחת טבעית שנחשבת למומלצת כיום מאוד.

דיאטות

הדרך הראשונה שרבים מהאנשים פונים אליה או פנו בעבר, היא דיאטה. הכוונה בדיאטה כאשר אדם נמצא בעודף משקל, היא ליצור מאזן קלורי שלילי. הבעיה העיקרית בדיאטות, זו ההתמדה וגם דבקות בכל מיני תפריטים שלא בהכרח תומכים במזון איכותי ומזין עבור הגוף. כך לדוגמא, אנשים עשויים לאמץ לעצמם דיאטה שבה אוכלים רק כרוב. דיאטה זו לא מאפשרת להם לקבל מהמזון את כל אבות המזון שהם צריכים והגוף נכנס לחוסרים אשר יתבטאו בהמשך באכילה מופרזת כדי להשלים אותם. עודף משקל נחשב לבעיה גדולה אצל אנשים רבים וברשת מתפרסמות מגוון סוגי דיאטות שלא בהכרח עוזרות ולכן זה לא תמיד יעיל. כמו כן, מדובר ברוב המקרים בדיאטות שקשה ליישם לאורך זמן ואז לא מתמידים ולא מגיעים לתוצאות.

ניתוח קיצור קיבה

אנשים רבים בעודף משקל פונים לניתוח קיצור קיבה. זהו ניתוח שבו מנצלים את העובדה כי הקיבה היא שריר ומצרים אותה, כך שאותו אדם שנמצא בעודף משקל לא יוכל לאכול כמויות דולות כמו תמיד. בהתחלה, יורדים המון, אך עם הזמן, אם לא אימצתם אורח חיים נכון של אכילה נכונה המותאמת לגוף, שריר הקיבה יגדל שוב ותחזרו לעודף המשקל. מעבר לכך, מדובר בניתוחים שמגיעים עם המון תופעות לוואי וסיכונים. האם זה שווה את זה? יכול להיות שכדאי לכם להמשיך לקרוא על אורח חיים בריא.

אורח חיים בריא

אורח חיים בריא אינו מתבטא בדיאטה, אלא שיטה עם עקרונות אכילה נכונים שעל הדרך מביאים גם לירידה במשקל. כמובן שזה לא קורה מיידי, אלא בהדרגה, אך יש לקחת בחשבון שהתוצאות הן לאורך זמן.

מה גורם לאורח חיים בריא להיות טוב לאורך זמן? הסיבה נובעת מהעובדה כי בהתנהלות זו לומדים איך לאכול נכון כדרך חיים. באורח חיים בריא אנשים לא סובלים כי הם לא יכולים לאכול מאכל מסוים, הם פשוט נהנים מאוכל איכותי במידה הנכונה. כמו כן, מוסיפים לכל התהליך גם פעילות גופנית והשילוב של השניים מביא לירידה בעודף המשקל ואיזון המדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות