בר לב תקף את בן גביר – וחטף: “ישראל תהיה בטוחה יותר בלעדיך”

השר לביטחון הפנים האשים: העלייה באירועי התג מחיר קשורה לכניסת בן גביר לתפקיד • על המפכ"ל ש"רוצה לראות מחבל הרוג" אמר השר היוצא: "שבתאי לא תמיד שוקל כל מילה" • בן גביר: "בר לב היה השר הכי כושל"
חרדים 10
ז' כסלו התשפ"ג / 01.12.2022 19:28

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב היום (חמישי), בשיחה עם כתבים, לרגל סיום תפקידו, לדברי המפכ”ל יעקב שבתאי בהקלטות שנחשפו ב’כאן חדשות’ –  בהן הוא נשמע מזלזל באפשרות להסלמה לפני שומר החומות.

“יש כאן הדלפה מכוונת בשביל להאדיר מישהו אחד ולהחליש מישהו אחר”, טען בר-לב.

על דברי המפכ”ל, שיבח את השוטרים שחיסלו את המחבל בבנימין, ואמר כי הוא “רוצה לראות מחבל הרוג” – אמר בר-לב: “כולכם מכירים את קובי, הוא מתבטא בצורה חופשית ולא תמיד שוקל כל מילה כזו או אחרת”.

על עצם העניין אמר השר: “כל אירוע שיש בו מחבלים שמסכנים חיי אדם, אני רוצה שהמחבלים שסיכנו חיי אדם ייהרגו”.

השר שמפלגתו הובסה בבחירות –  הוסיף:  “אנו חווים אלימות בכלל בחברה הישראלית. מישהו עובר מעבר חצייה ונדקר, מישהו בכביש מכה עם קסדה. אני יכול אולי לייחס את זה לתופעה שקורית בחברה הישראלית, של האמונה שיש מקום לשימוש בכוח, ועל ידי כוח פותרים בעיות. זה מתחיל מהפוליטיקה. תהליכי עומק של חברה שנעשית יותר ויותר אלימה, כי מתייחסים יותר ויותר לשימוש בכוח כפתרון לכל מיני בעיות”.

עוד אמר בר-לב כי בשבועות האחרונים, “במקביל לשני פיגועי הדריסה שביצעו ערבים ישראלים – הצד השני של המטבע הוא שהייתה עלייה משמעותית בפיגועי תג מחיר”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בר לב האשים את ח”כ איתמר בן גביר בכך ואמר: “אלה שני צדדים של אותו מטבע, וזה כן קשור לאווירה סביב מי שהולך להיות השר שיחליף אותי. אני רואה את העלייה במספר אירועי תג מחיר ואת הכניסה של בן גביר לתפקיד כקשורים. זה מתחבר להתקפות שלו על הרמטכ”ל והרצון שלו לבקר בכלא את חיילי גבעתי. זה ללבות את האלימות, המילולית או הפיזית”.

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, הגיב להתקפות של בר לב: “עשרות אלפי שוטרים ולוחמים, כמו גם מיליוני אזרחים, משמיעים הערב אנחת רווחה לכבוד ישיבת העבודה האחרונה של בר לב במשרד. אין ספק כי בר לב היה השר הכי כושל שבתקופתו עלו הפיגועים במאות אחוזים, הפשיעה ברחוב הפכה למכת מדינה, אלפי שוטרים התפטרו בשל תנאי שכר עלובים וחוסר גיבוי”.

בן גביר הוסיף: “ישראל תהיה בטוחה יותר בלי עומר בר לב – וכאשר בר לב מאשים אותי במקרי האלימות האחרונים, עוד טרם נכנסתי לתפקידי, הרי ששוב מתגלה כי בפני השוטרים והאזרחים עומד שר שהזיכרון הוא לא הצד החזק שלו, ובמעשיו הוא פגע לא רק במשטרה, אלא בכלל אזרחי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות