גלית, הזמרת מהאירוויזיון שחזרה בתשובה – נהרגה בתאונת דרכים

הזמרת גלית בורג, בת 54, שייצגה את ישראל באירוויזיון 1989 כחלק מהצמד 'גילי וגלית' נהרגה בתאונת דרכים ליד כפר דניאל • בעשור הקודם חזרה בתשובה, נישאה בשנית לחסיד חב"ד והופיעה בשירה בערבי הפרשת חלה והופעות מוזיקליות לנשים
חיים טוויל
ד' כסלו התשפ"ג / 28.11.2022 19:05

הזמרת גלית בורג ע”ה, שביצעה את השיר ‘דרך המלך’ באירוויזיון בשנת 1989, נהרגה בתאונת דרכים שאירעה היום (שני) סמוך לכפר דניאל שבשפלה.

בורג בת ה-54 ייצגה את ישראל באירוויזיון 1989  בלוזאן שבשווייץ, כחלק מהצמד ‘גילי וגלית’, יחד עם גילי נתנאל שהיה אז בן 12.

רכבה של בורג התנגש במשאית. נהג המשאית ונהגת מרכב נוסף נפצעו באורח קל.

שנתיים לאחר ההופעה באירוויזיון הקימה להקה. היא נישאה לגיטריסט הלהקה ועברה להתגורר לסירוגין בארצות הברית, שם עסקה במוזיקה. לאורך השנים פרסמה שירים ואלבומים.

בורג, אם לשניים המתגוררים בארה”ב, חזרה בתשובה בעשור הקודם, נישאה בשנית לחסיד חב”ד והוסיפה לשמה את השם שירה. היא החלה לעסוק בשירה בערבי הפרשת חלה והופעות מוזיקליות לנשים בשילוב סיפור החזרה בתשובה האישי שלה.

אתמול, יממה לפני התאונה הקטלנית שבה קיפחה את חייה, פרסמה בורג שיר בדף הפייסבוק שלה:

“יִבָּנֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בְּתוֹךְ הַלֵּב יִבָּנֶה בֵּית הַמִּקְדָּשׁ בְּתוֹךְ הַלֵּב שֶׁלִּי, שָׁם שַׂמְתִּי מִבְטָחִי, בְּאִי הַוַּדָּאוּת הִנַּחְתִּי דַּעְתִּי. מִצְטָרֶפֶת אֵלֶיךָ לְשָׁם אֲהוּבִי, האוֹהֵב מָה שֶׁבִּי, בֵּית מִקְדָּשִׁי. מְקַדְּשִׁי, אַלְפֵי שָׁנָה חִכִּינוּ וְעַכְשָׁו זָכִינוּ, עַכְשָׁו זֶה אֲמִתִּי, אֲנִי רוֹצֶה אוֹתְךָ וְאַתָּה אוֹתִי”.

מתנדבי ‘יחידה 360’ – מערך הסיוע הלאומי טיפלו בזירת התאונה.

פראמדיק מד”א גיא בובליל וד”ר ראם שדה מבית החולים שמיר-אסף הרופא שהגיעו למקום בגי’פבולנס טיפול נמרץ של מד”א סיפרו: “מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות משאית ושני כלי רכב. אחד מהרכבים היה לכוד תחת חלקה הקדמי של המשאית, במקביל לפעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש ביצענו בדיקות רפואיות אבל הנהגת חולצה כשהיא ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה.

“הנהגת מהרכב השני, אישה כבת 30 ונהג המשאית גבר בשנות ה-20 טופלו על ידי צוות נוסף של מד”א בזירת האירוע”.

ישראל אותומזגין, חובש איחוד הצלה: “מדובר בזירת תאונה קשה עם מעורבות שני כלי רכב ומשאית. נהגת אחד הרכבים נלכדה ברכבה ללא רוח חיים. לאחר חילוץ גופתה על ידי  כוחות הכיבוי נקבע מותה של הנהגת עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. כמו כן הענקנו סיוע רפואי לנהגת הרכב הנוסף ולנהג המשאית שנפצעו באורח קל”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלית הזמרת ז"ל
    28/11/2022 20:03
    ליאורה ביטס
  1. עצוב וכואב 💔 יהי זכרה ברוך

    • נטע   29/11/2022 09:21

      עצוב מאד