מה הקשר? יש עתיד תקפה ההסכם בין נעם לליכוד אבל התבלבלה

אבי מעוז יהיה אחראי על לשכת הקשר 'נתיב' • 'יש עתיד' תקפה: "הגיור של 'נתיב' הופקר לידי קיצוני וגזען שיקבע בשבילנו מיהו יהודי" • הפרשן עמית סגל: "'נתיב' לא אחראי על גיור חיילי צה״ל, אלא על הקשר עם יהודי ברית המועצות. הדבר דומה לבלבול בין משרד המודיעין ומודיעין אגד""
אריה ריבקינד
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 21:48

נציגי המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד חתמו הערב (ראשון) על הסכם עם סיעת ‘נעם’. מפלגת ‘יש עתיד’ מיהרה לגנות – ועוררה מבוכה.

לפי ההסכם, תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה יעמוד ח”כ אבי מעוז, כסגן שר במשרד ראש הממשלה.

מעוז יהיה אחראי גם על לשכת הקשר ׳נתיב׳.

ב’יש עתיד’ מיהרו לתקוף: “מהיום לפי נתניהו ואבי מעוז, יש יהודים סוג א׳ ויהודים סוג ב’. הגיור של ארגון ‘נתיב’ שעד היום פעלו בעיקר עבור חיילי צהל הופקר לידי קיצוני וגזען שיקבע בשבילנו מיהו יהודי ומי לא. מבחינת אבי מעוז אותם חיילים מספיק ראויים למות בצה״ל אך לא מספיק ראויים להיות יהודים”.

אלא שהפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל מיהר להעמיד את המפלגה על טעותה המביכה: “חוששני שמישהו ביש עתיד קצת התבלבל: ארגון ‘נתיב’ לא אחראי על גיור חיילי צה״ל, אלא על הקשר עם יהודי ברית המועצות. ייתכן שהם מתכוונים לקורס ‘נתיב’ בצה״ל לגיור חיילים. הדבר דומה לבלבול בין משרד המודיעין ומודיעין אגד”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה על חתימת ההסכם בין הליכוד לנעם: “רק מי שיש לו בעיות זהות לאומית עם עצמו, צריך שיקימו עבורו רשות לזהות יהודית-לאומית. מדינת ישראל קיימת כבר 75 שנים ואין לנו שום בעיה עם הזהות היהודית, הלאומית והדמוקרטית. אבי מעוז צריך בדחיפות טיפול לחיזוק הזהות הלאומית שלו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות