“כמה אור היה בפנים שלך”: הנרצח טדסה טשומה הי”ד הובא למנוחות

הנרצח השני בפיגוע בירושלים נטמן בהר המנוחות בירושלים • ראש העיר משה ליאון ספד: "אתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו" • הבטיח להגביר את תחושת הביטחון ואמר: "המטען שפגע בך הוא מטען של שנאה אחוזת טירוף שביקש להחדיר פחד ולהטיל אימה"
חיים טוויל
ג' כסלו התשפ"ג / 27.11.2022 14:13

בית ההספדים ‘קהילת ירושלים’ בהר המנוחות בגבעת שאול התקיימה בצהריים (ראשון) הלוויתו של טדסה טשומה הי”ד – שנרצח בפיגוע הכפול בירושלים ביום רביעי שעבר.

הוא הותיר אחריו את אלמנתו מנסבוש, ושישה ילדים: אברהם, רבקה, אורטל, שיראל, ליה ואווה.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון ספד  בהלווית טדסה טשומה הי”ד: “פגשתי את טדסה במקרה בערב שלפני הפיגוע. הוא השתתף בחנוכת המרכז החדש ליוצאי אתיופיה שם חגגנו כולנו את חג הסיגד. למחרת בבוקר הוא נפצע אנושות ממטען שהטמין מחבל נתעב. מטען אחד החריב מפעל שלם וגדע את חייו של אדם מיוחד ונדיר. באופן סמלי וטראגי זה קרה דווקא ביום החג של יהודי אתיופיה, חג הסיגד”.

ליאון הוסיף וספד: “טדסה היקר, אני בטוח שלא קל לך לראות את אשתך היקרה שנותרה לבדה לגדל את ששת הילדים היפים שלכם. אני בטוח שלא קל לך לראות את הכאב הנורא של המשפחה שמתקשה לעכל את השבר הקשה הזה.

ליאון אמר: “אתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו. לפני 21 זכית להגשים חלום אותו נשאו בליבם אבות אבותיך במשך אלפי שנים, זכית לעלות לארץ ישראל.

“שישה ילדים לתפארת גידלתם אתה ורעייתך שנולדו כאן והגשימו את חלום הדורות. זכית להיות סמל לעלייה, לגבורה, לאהבת הארץ. פנים כל כך טובות. זכיתי לבקר אותך בשעות האחרונות שלך בבית החולים. בפנים שלך היה אור וטוב לב. המטען שפגע בך הוא מטען של שנאה אחוזת טירוף שביקש להחדיר פחד ולהטיל אימה. אני בטוח שכוחות הביטחון לא ישקטו ולא ינוחו עד שישימו את ידם על המרצחים. אני מתחייב: נגביר את תחושת הביטחון בירושלים”.

נברטו, בן דוד של טדסה, נשא דברים בשם המשפחה: “טדסה יצא בבוקר מהבית שלו ולא חשב שדבר כזה יקרה. פתאום הוא נפצע אנושות בפיגוע טרור ומת מפצעיו. אנחנו מבקשים שהרוצחים ייתפסו ושייעשה צדק. אנחנו מקווים שצה”ל והמשטרה ישיבו את הביטחון”.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ספדה בהלוויה: “זכה להגיע לארץ ישראל לגדל את ילדיו.  ארץ ישראל נקנית ביחסורים – והמחיר כבד. ביום רביעי הארור הוא היה בדרכו לעבודה. הוא חגג את חג הסיגד. אויבינו לא ינצחו אותנו. אנחנו לא ניתן לאף בן עוולה ומחבל ארור לשבור אותנו כעם. משפחת טשומה היקרה, ממשלת ישראל מרכינה ראש יחד איתכם ואנחנו יחד איתכם בכל מה שנוכל ללוות. טדסה היה איש ארץ ישראל למופת”.

בפיגוע נרצח גם הנער אריה שצ’ופק הי”ד, תושב שכונת הר נוף ונפצעו 26 נוספים.

צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות