הכתב הפוליטי: ההסכם של נתניהו עם בן גביר – “בלוף אחד גדול”

שחר גליק, הכתב הפוליטי של גלי צה"ל טוען: בנימין נתניהו גונז היום את רעיון הסדרת 'ההתיישבות הצעירה', אבל שולח את בן גביר "לפתוח שמפניה" • גנץ נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי: "נתניהו בחר בחרפה – שתוביל לסכנה ביטחונית. יצר לבן גביר צבא פרטי ביהודה ושומרון"
חרדים 10
א' כסלו התשפ"ג / 25.11.2022 14:07

שחר גליק, הכתב הפוליטי של גלי צה”ל, טוען כי ההסכם שחתם הליכוד עם איתמר בן גביר בנושא הסדרת ‘ההתיישבות הצעירה’ הוא “בלוף אחד גדול”, כלשונו.

“ועדת שרים”, טוען גליק, “לא תוכל להסדיר למעלה מ-60 מאחזים וגם לא משרד הנגב והגליל. ניסו את זה בעבר עם פנחס ולרשטיין וזה לא עבד מבחינה משפטית. צריך חקיקה ומעורבות של משרד הביטחון.

“המשמעות של העברת הסמכויות ליצחק וסרלאוף במשרד לפיתוח הנגב והגליל זה שבקרב בין סמוטריץ’ לבן גביר – האחרון יקבל את הקרדיט, אבל בקרב בין מציאות לדמיון ההסדרה הזו נשארת בגדר חלום. הציונות הדתית דרשה התחייבות בכתב לכל ההליכים החוקיים ואת זה לליכוד יותר קשה לספק”.

גליק הסביר: “בן גביר כבר פונה לקהל אחר היום, פחות התיישבות ויותר פריפריה, אז בשביל לסמן וי מספיקה לו התחייבות על הנייר.

“סמוטריץ’ לא סומך על נתניהו שיבצע ולכן נשאר בחוץ. או בקיצור: נתניהו גונז היום את רעיון ההסדרה אבל שולח את בן גביר לפתוח שמפניה”.

שר הביטחון, בני גנץ, הגיב היום למינוי של איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי.

בפוסק שפרסם בפייסבוק כתב: “ביטחון לאומי – או פירוק הביטחון לרסיסי סמכויות והקמת צבא פרטי לבן גביר?

הבוקר התבשרנו על הסכם בין בן גביר לנתניהו שמסמן את הכיוון שאליו הולכת הממשלה הבאה: פירוק סמכויות הממשלה לפי צורך פוליטי לרסיסי משרדים. פירוק מסגרות מבצעיות באיו״ש שכולל גם פגיעה בתפקוד המבצעי של צה”ל ושל משטרת ישראל.

יש כאן שלושה מחדלים חמורים שנוצרים לנגד עינינו:

בהיבט הביטחוני:  הכוונה לפצל את יכולות וסמכויות המנהל האזרחי בין משהב״ט והאוצר והפעלת הכוח הביטחוני באיו״ש בין משהב״ט והמשרד לבט״פ (״המשרד לביטחון לאומי״ המסתמן) עלולה להביא עלינו לחץ בינלאומי קשה סביב ׳סיפוח דה פקטו׳ ביהודה ושומרון מבלי שנרוויח דבר – לא בביטחון ולא בשטח.

זה ייצור חולשה ניהולית וחולשה ביטחונית משמעותית.

הרעיון לייצר לבן גביר ‘צבא פרטי’ ביהודה ושומרון מסוכן להפעלת הכוח, וייצור תקלות ביטחוניות של ממש. בשנים האחרונות הובלתי לתהליכים של תיאום מלא והדוק בין צה”ל, משטרת ישראל, שב”כ ומג”ב בכפיפות לצה״ל. הרעיון לפרק את הפעלת הכוח לגורמים יביא לסתירות בשטח ולמחדל ביטחוני חמור שנתניהו יהיה האחראי לו. כשמפקד הפיקוד יצטרך להפעיל את הכוח ולא יעמוד לרשותו כוח של מג”ב, או כשמג”ב יקבלו הוראה לפעול באיו”ש, בניגוד לצורך בהפעלת הכוח שעליו יחליטו מפקד הפיקוד והרמטכ”ל – יווצר כאוס ביטחוני.

בהיבט המשילותי: כשאני שומע על ההסכמים המסתמנים בין נתניהו לימין הקיצוני ועל הכוונה לפרק את הממשלה לרסיסי משרדים, אני נזכר שהזהרתי את נתניהו כבר כשהקמנו את הממשלה לפני שנתיים וחצי, שיצירת משרדי דמה תחליש את המשילות. לכן התעקשתי שלכחול לבן לא יהיו משרדים חסרי משמעות כמו ״משרד הדיגיטל״, ״המשרד להשכלה גבוהה״ או ״ משרד המים״. חשבתי אז שזו טעות – אך כעת מדובר בפיגוע משילותי של ממש כשרסיסי משרדים הופכים לגרגירי משרדים.

בהיבט של הביטחון הלאומי: נתניהו יודע שבטחון לאומי הוא סך יכולות המדינה – ביטחונית; צבאית; דיפלומטית; משפטית; כלכלית וחברתית. במקום ליצוק לתוך המשרד לביטחון פנים סמכויות כפי שהצענו בתוכנית שהניח גדי איזנקוט לחיזוק המשטרה, במקום לפעול ליצירת רגל משפטית מסיימת טובה יותר, הוא משנה שמות ונותן כיבודים.

כך או כך – לביטחון הלאומי על מרכיביו יש אחראי אחד והוא ראש הממשלה שאחראי לסנכרון כלל המאמצים הלאומיים. לא ניתן אלא לראות את המהלך של נתניהו, כהודאה בכך שראש הממשלה האמיתי, יהיה בן גביר.

חברים, נתניהו בחר בחרפה – שתוביל לסכנה ביטחונית.

עתידה של מדינת ישראל חשוב יותר מהגחמות האלו ולכן המחנה הממלכתי, בתיאום עם יתר המפלגות שחוסנה של מדינת ישראל יקר להן, יפעלו מול הפיגוע הביטחוני, המשילותי והלאומי שנוצר לנגד עינינו.

נתנהל באחריות ובנחישות מול ההפקרות – ונשתמש בכל הכלים שבידינו כדי לשמור על הביטחון ועל החברה הישראלית. זהו צו השעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות