נחתם הסכם בין הליכוד ועוצמה: בן גביר יהיה השר לביטחון לאומי

יצחק וסרלאוף, מקום שני ברשימה, יכהן כשר לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי, עמיחי אליהו יכהן כשר המורשת, אלמוג כהן סגן שר הכלכלה, צביקה פוגל יו״ר הועדה לביטחון הפנים בכנסת • ויש עוד תופינים • ח"כ בן גביר חוגג: "קיבלנו הלילה את הכלים להחזיר את הביטחון לאזרחים"
אריה ריבקינד
א' כסלו התשפ"ג / 25.11.2022 09:43

בדרך לממשלה: סיעות הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו הבוקר (שישי), בתום לילה של דיונים קדחתניים, לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. הנספח מקרב את חתימת ההסכם המלא שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד.

הנספח להסכם מצטרף לסיכומים בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, חוק הפרוטקשן עד 10 שנות מאסר, ו’חוק דרומי’ מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים.

במסגרת ההסכמות: ח”כ איתמר בן גביר ימונה ל”שר לביטחון לאומי” – השר לביטחון הפנים עם סמכויות מורחבות.

בנוסף לתיק “הביטחון הלאומי” עבור ח”כ בן גביר, עוצמה יהודית תקבל את תיק הנגב והגליל ו”החוסן הלאומי”. עוצמה יהודית תקבל גם את תפקידי שר המורשת, סגן שר הכלכלה, יו”ר ועדה לביטחון הפנים ויו”ר הועדה לקרן ישראל ברוטציה.

רשימת התפקידים של חברי עוצמה יהודית:

• ח”כ איתמר בן גביר – השר “לביטחון לאומי”
• ח”כ יצחק וסרלאוף – שר נגב, גליל ושכונות (תוספת 2 מיליארד ש”ח וסמכות על הסדרת המאחזים)
• ח”כ עמיחי אליהו – שר המורשת
• ח”כ אלמוג כהן – סגן שר הכלכלה (עשוי להשתנות)
• ח”כ צביקה פוגל – יו”ר הוועדה לביטחון הפנים
• ח”כ לימור סון הר מלך – יו”ר הוועדה לקרן ישראל (רוטציה)

במסגרת הרחבת הסמכויות של תיק “הביטחון הלאומי” תקבל עוצמה יהודית את המשרד לביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות, ובין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג”ב ביהודה ושומרון.

במקביל לתפקידו כ”שר לביטחון לאומי” יכהן בן גביר גם כחבר בקבינט המדיני ביטחוני ובוועדות השרים השונות. עוד סוכם על הקמת משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג”ב לתפקוד מלא.

עוצמה יהודית קיבלה במסגרת ההסכם גם את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, וסוכם על הרחבת סמכויותיו ותחומי הפעולה שלו – והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי.

על פי ההודעה, המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד ש”ח בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית.

יריב לוין ונציג עוצמה יהודית חנמאל דורפמן. צילום: דוברות

בנוסף, מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה.

עוצמה יהודית תקבל גם את המשרד למורשת, שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון. המשרד למורשת יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל.

עוצמה יהודית תקבל גם את ראשות הוועדה לביטחון הפנים בכנסת, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וסגן שר במשרד הכלכלה.

ח”כ יריב לוין, מרכז צוות המו”מ של הליכוד, אמר: “אני מברך על חתימת ההסכם עם סיעת עוצמה יהודית שהוא ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו שתצעיד את מדינת ישראל לשנים טובות”.

ח”כ איתמר בן גביר אמר: “עשינו הלילה צעד חשוב להקמת ממשלת ימין מלא מלא. החזרת הביטחון לרחובות דאגה לנגב לגליל ולחוסן הלאומי לאזרחים ותיקים ולמרכזי צעירים כמו גם לאתרי המורשת בישראל. אני שמח שהסיכום על המשרדים שעוצמה יהודית תקבל יאפשר לנו לממש את הבטחות הבחירות שלנו – לביטחון ולחיזוק הנגב, הגליל והפריפריה”.

בן גביר הוסיף: “אני קורא לכל סיעות הימין להקים ממשלת ימין מלא מלא במהירות האפשרית. אסור שלפיד וגנץ ישלטו במדינת ישראל יום אחד נוסף”.

הבוקר אמר בן גביר: “עוצמה יהודית קיבלה הלילה את הכלים להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל, לדאוג לתושבי הנגב, הגליל, הפריפריה, ולחזק את המורשת והזהות היהודית. נעשה הכול כדי לקיים את מה שהבטחנו. הגיע הזמן לממשלת ימין מלא מלא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ארבע מנדטים ויו"ר נמושה
    25/11/2022 13:45
    איש ישר
  1. מפלגה עם 4 מנדטים וראש מפלגה גדולה חלש ופחד השתלטו על מדינה בת מיליוני אזרחים.מבחיל

  2. עוצמה
    26/11/2022 09:24
    גיל
  3. בדיוק ולשם כך בחרנו בכם!!!
    ואני יהודי לא דתי, אבל מאמין בארץ ישראל השלמה!
    מקווה שבעתיד לא רק נכניע את האספסוף הערבי בתוכנו, אלא גם נתפטר ממנו לגמרי!
    אין דו קיום אמיתי עם הערבים האלה ולא יהיה לעולם.
    כל עוד הם פה – נחיה על חרבנו!