נועז: כך גנבו מטבעות בשווי מליונים ממוזיאון – בלי שהאזעקה תפעל

קבוצת גנבים הצליחה לחדור למוזיאון שמור ולגנוב בתוך 9 דקות מטבעות עתיקים בני 2,300 שנה בשווי מיליוני דולרים, מבלי שהאזעקה תפעל • מה הסוד?
משה ניסנבוים
א' כסלו התשפ"ג / 25.11.2022 02:59

יש הרבה שיטות לבצע שוד. אולם, במהלך ההיסטוריה הדרכים נעשו מורכבות ומתוחכמות יותר, עם התפתחות הטכנולוגיה והקושי לבצע זאת.

אלא שהשוד שמטלטל בימים האחרונים את בוואריה שבגרמניה בוצע בלי שהאזעקה הופעלה ותוך תשע דקות בלבד, כאשר הגנבים הצליחו לפרוץ אל תוך מוזיאון שמור ולקחת מתוכו 483 מטבעות בשווי מוערך בכ-1.6 מיליון דולר.

העבודה בוצע בצורה כה ‘נקייה’, עד כי כרגע אין קצה חוט לזהות הפורצים והמניעים שלהם – ובמיוחד לאור העובדה שמדובר בשיטה נועזת, שצריך לבדוק היטב איך היא פועלת.

הידיעה על השוד נפוצה ביום שלישי בבוקר, כאשר עובדי המוזיאון שבעיירה מנצ’ינג שבבוואריה הגיעו לעבודה, והבחינו להפתעתם כי מאחת הוויטרינות שמאחוריה הונחו  450 מטבעות של העמים הקלטיים מלפני 2,300 שנה,  בשווי של כמה מיליוני יורו פשוט נעלמו.

הוויטרינה השבורה הייתה עדות לכך שנעשה כאן שוד.

בדיקה של מערכות הביטחון של המוזיאון העלתה כי הדלתות נפתחו בשעה 1:26 בלילה ולאחר מכן שוב ב-1:35, תשע דקות בלבד שהספיקו לפריצה ולגניבת המטבעות היקרים.

אלא שהדבר המטריד, מעבר לשוד עצמו, הייתה העובדה שבשעות הבוקר המוקדמות של אותו יום לא היה חשמל, טלפון ואינטרנט בכל העיירה.

מה התברר? הפורצים המתוחכמים דאגו לחתוך מבעוד מועד את כבלי התקשורת לכל האזור בו שוכן המוזיאון, ובכך מנעו מהאזעקה לפעולו

המשטרה המקומית אמרה לכלי התקשורת ש”חלון ראווה נשבר”, אבל מעבר לזה החוקרים לא סיפקו הסברים ופרטים נוספים – כמו, למשל, מי עומד מאחורי השוד.

שר המדע והאמנויות של בוואריה, מרקוס בלום, אמר לתקשורת המקומית: “אובדן האוצר הקלטי הוא אסון. מדובר על עדות להיסטוריה שלנו. אין תחליף למטבעות הזהב”.

ראש העיר הרברט נרב אמר לעיתון הגרמני Süddeutsche Zeitung: “הם ניתקו את כל מנצ’ינג מהאינטרנט והטלפון. המוזיאון הוא למעשה מקום אבטחה ברמה גבוהה. אבל כל הקווים למשטרה נותקו”.

לדבריו, “הביזה של 450 מטבעות הזהב היא ‘קטסטרופה מוחלטת’ עבור העיר”.

המטבעות התגלו בשנת 1999 והם מתוארכים למאה השלישית לפני הספירה. האוצר התגלה ליד אינגולשטאדט.

כעת החוקרים גם מנסים לגלות האם הגנבים זכו לסיוע ועזרה מבפנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נועז? לא תגנוב?
    25/11/2022 06:21
    ****
  1. די למושגים מערביים