נבהלו מהאיומים? אחרי יותר מ-30 שעות: גופת הנער טירן פרו הוחזרה

לאחר מאמצים של מערכת הביטחון: גופת הצעיר מדליית אל-כרמל שנחטפה בידי חמושים פלשתינים הועברה למשפחה • גורם ביטחוני בכיר: "הפעלנו לחץ על הרשות, זה היה אירוע מביך מאוד עבורה"
חיים טוויל
ל' חשון התשפ"ג / 24.11.2022 09:56

גופת הנער הישראלי טירן פרו, בן ה-18 מדליית אל-כרמל, שנחטפה על ידי מחבלים בג’נין, הוחזרה הלילה (חמישי) לישראל.

הגופה הוחזרה יותר מ-30 שעות לאחר שנלקחה.

אדי פרו, דודו של טירן פרו, אמר לחדשות 12: “יש הקלה בקרב כל העדה הדרוזית, לא רק בקרב המשפחה. אנחנו ברגשות מעורבים – מצד אחד אנחנו מאוד עצובים וכואבים על אובדן הבן, מצד שני יש לנו סוג של שמחה שהגופה הוחזרה היום ונוכל להביאו לטקס קבורה מכובד וראוי. תודה ושבח לאל שהגופה הוחזרה היום. אם היא לא הייתה חוזרת היום היינו מתעוררים לבוקר של כאוס חברתי”.

דובר צה”ל מסר: “לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג’נין, מועברת כעת למשפחתו בישראל”.

גורם ביטחוני בכיר אמר לכתבים כי מערכת הביטחון לא ניהלה משא ומתן עם אף אחד מהחוטפים שחשבו תחילה כי מדובר בחייל צה”ל.

לדבריו, “ישראל דרשה חד משמעית לקבל את הגופה או בשיתוף פעולה או שהיא תיקח את האחריות לידיה”, . בישראל דרשו מהרשות הפלשתינית לבצע מבצע צבאי להשבת הגופה כבר כשעה לאחר החטיפה אך משזה לא קרה ישראל לחצה את הרשות באמצעות סגירת המעברים למחנה הפליטים ג’נין. “האירוע הזה לא היה נוח, אפילו מביך עבור הרשות”.

“פשוט הבהרנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שהגופה הזו חוזרת למשפחתה לקבורה. החמושים הבינו שהישג לא יהיה כאן ואם ישראל לא תקבל את הגופה הם ימותו או ייעצרו”,

 

אחרי החזרת הגופה, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג’למה) וסאלם. זאת לאחר שאמש הודיע כי המעברים ייסגרו בשל סירוב הרשות להחזיר את גופתו של פרו.

פרו נפצע קשה בתאונת דרכים באזור ג’נין, פונה על ידי הסהר האדום לבית חולים בעיר, ושם נקבע מותו. כשהתברר שהוא אזרח ישראלי, חטפו מחבלים את גופתו אל מול עיניהם של אביו ואחיו בבית החולים.

גדודי חללי אל-אקצה הודיעו כי הגופה נמצאת בידיהם וכי הם חטפו אותו. לראיה הם הציגו צילום של תעודת הזהות שלו.

אמש התקיימה הפגנה סוערת בכביש 6 של צעירים בעדה הדרוזית שחסמו את אזור מחלף אליקים במחאה ודרשו להחזיר את גופתו של טירן פרו.

בנוסף, קבוצת דרוזים רעולי פנים חמושים צולמה כשהיא מאיימת: “אם הגופה של טירן פרו לא תועבר עד מחר בבוקר – ניכנס לג’נין”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות