ח”כ מאיר פרוש: “לא תהיה מציאות של ממשלה צרה בלי סמוטריץ'”

הח"כ מיהדות התורה מותח ביקורת נוקבת על הדרך בה מנהלים בליכוד את המשא ומתן הקואליציוני: "הם לא יכולים להתנהל כאילו אנחנו לא חלק מניצחון גוש הימין. אנחנו לא צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות שלנו כדי לקבל את מה שמגיע לנו"
חרדים 10
כ"ד חשון התשפ"ג / 17.11.2022 22:45

חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה מתח הערב (חמישי), בראיון לרדיו ‘קול חי’,  ביקורת חריפה על התנהלות הליכוד בניהול המשא ומתן להרכבת הממשלה עם מפלגות הגוש.

“מיום ראשון בערב לא הייתה פגישה עם הליכוד. צר לי, אבל זה לא נקרא משא ומתן. הכל תקוע מכיוון שבתקציבים ובדברים העקרוניים אין לנו תשובות. גם ביחס לתיקים יש לנו וויכוח. שום דבר לא מתקדם”, אמר פרוש. “אני חשבתי מהיום הראשון שלא צריך להוציא הודעה שהפגישה התנהלה באווירה חיובית. היא לא הייתה חיובית. הליכוד ביקש לשדר את זה”.

לדבריו, “לא תהיה מציאות של ממשלה צרה בלי סמוטריץ’. הליכוד צריך להתעשת ולקבוע קריטריונים לקבלת תיק גדול ותיק בינוני. הם לא יכולים להתנהל כאילו אנחנו לא חלק מניצחון גוש הימין. אנחנו לא צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות שלנו כדי לקבל את מה שמגיע לנו”.

פרוש הוסיף ואמר כי הימין צריך לנצל את המצב שיצר עבורו השמאל. “גם בפסקת ההתגברות – זה לא שבליכוד לא רוצים, אלא רק אומרים שצריך לעשות אחרת”.

הוא סיפר כי חשב שהדברים יראו אחרת שבועיים אחרי הבחירות. “אנחנו במצב שצריך לעשות את מה שהבוחר רוצה. כשהשמאל רצו להקים ממשלה הם הקימו ולא התייחסו למה שאמרו”.

בתוך, כך הערב התנהלו פגישות בין צוותי המו”מ של הליכוד עם שס, הציונות הדתית ויהדות התורה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אנשיו של יו”ר הציונות הדתית סירבו לדון היום בתפקידים בפגישת המשא ומתן, ואמרו כי כבר מסרו את דרישותיהם.  בכך, נתקעו גם יתר המגעים שנוהלו היום.

סמוטריץ עומד על שלו, לאחר שקיבל גיבוי גם משותפו איתמר בן גביר, שהבהיר לנתניהו שלא ייכנס לממשלה בלי סמוטריץ’, וכי הוא ממתין עם בקשת הפיצול מהציונות הדתית כדי שלא להחליש את כוחם המשותף במשא ומתן.

עוד דווח הערב, כי סמוטריץ’ דחה הצעה של הליכוד לוותר על תיק האוצר ולקבל את תיק המשפטים עם סמכויות מורחבות.

בתוך כך, בליכוד פתחו במגעים עם חד״ש-תע״ל בניסיון למנות את חבר הכנסת אחמד טיבי לסגן יושב ראש הכנסת. מנגד, נתק שורר בין ראש הממשלה ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד לחברי הכנסת טיבי ואיימן עודה, שמסרבים להיפגש עמו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות