יש עתיד: “גנץ וביבי מתקרבים” • המחנה הממלכתי: “טובים בלטנף”

ביש עתיד זעמו על חלוקת המינויים בוועדות הזמניות וטענו: בני גנץ ואחמד טיבי עשו 'דילים' עם הקואליציה • המחנה הממלכתי: "לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה - עדיין לא שמענו אותו לוקח אחריות על המחדלים שלו" • טיבי: "מטיף לי מוסר? חצוף! יהירות! התנשאות!"
אריה ריבקינד
כ"ב חשון התשפ"ג / 16.11.2022 13:45

העימותים בתוך האופוזיציה המסוכסכת החלו: בדיון שהתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת תקפו ח”כים מיש עתיד את  יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ ואחמד טיבי – וטענו כי עשו ‘דילים’ עם הקואליציה.

המתקפה החלה לאחר שבשיבוצים הזמניים לוועדות הכנסת שהציג יו”ר הוועדה ח”כ יואב קיש מהליכוד, יש פינוקים לאנשי המחנה הממלכתי, ובליכוד גם אפשרו לטיבי לשמש כיו”ר הכנסת הזמני,  למרות שלאופוזיציה המיועדת יינתנו בשלב ראשון רק שני סגנים – וביש עתיד תכננו לתת אותם לאחרים.

ביש עתיד זעמו שהמינויים נעשו בתיאום ישיר בין המפלגות ולא דרך הנהלת האופוזיציה.

ח”כ בועז טופורובוסקי תקף את גנץ ואמר: “נאמר הרבה פעמים מהמחנה הממלכתי שהם לא יעשו דילים עם ביבי, אך מסתבר שגם בשליחות גנץ הלך אלקין וסגר דיל. ביבי וגנץ מתקרבים, אנחנו רואים שיש איזושהי חנפנות אחד לשני, וביבי וטיבי סוגרים דילים – שיהיה לכם בהצלחה”.

גורמים במחנה הממלכתי טענו בתגובה כי מדובר בוועדות זמניות בלבד ומקובל שהסיעות מנהלות את ההידברות עם הקואליציה העתידית בנפרד. לדבריהם, החלוקה הכוללת הוגנת וכרגע ממילא יש עתיד ממשיכה לנהל את הכנסת באמצעות מיקי לוי.

בתגובה לדבריו של בועז טופורובסקי מיש עתיד, גורם במחנה הממלכתי תקף בחריפות, כינה את דבריו “תדרוכים שקריים” – ואמר: “לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה – עדיין לא שמענו אותו לוקח אחריות על המחדלים שלו”.

לדברי אותו גורם, “לפיד ואנשיו עושים את מה שהם הכי טובים בו – מטנפים על אחרים. נמשיך לפעול ולעשות מה שטוב למדינה באופן ענייני ולא באופן שמשרת את הצרכים של לפיד, שראינו כבר לאן הם מובילים”.

בסופו של הדיון אישרה מליאת הכנסת אישרה את הרכב הוועדה המסדרת.

ח”כ יואב קיש שיעמוד בראש הוועדה הודיע כי בוועדה יהיו חברים 19 חברי כנסת על פי מפתח סיעתי של חבר ועדה על כל שבעה חברי כנסת. עוד ציין ח”כ קיש שהצעת ההרכב המובאת לאישור המליאה מגיעה בהסכמה של כל סיעות הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות