בנט: פי 3 יותר חרדים מחפשים עבודה • מחציתם צעירים

נתונים שמתפרסמים היום חושפים גידול משמעותי בגברים חרדים הפונים למרכזי התעסוקה של משרד הכלכלה • יותר מפי 3 בהשוואה ל-2013 • מחצית מהפונים בגילאי 18-27 • שר הכלכלה בנט: "הוכח שבהידברות עם ראשי המגזר החרדי מגיעים להישגים משמעותיים" • "לא אהיה לעולם שותף לשום עליהום או הכפשת החרדים"
נחמן וייס
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 16:25

יוצאים לעבוד: חצי שנה חלפה מאז חוקק חוק הגיוס החדש, ונתונים שמתפרסמים היום חושפים גידול משולש בכמות החרדים שפנו למרכזי התעסוקה של מרכז הכלכלה.

לפי הנתונים שהוצגו בוועדת פרי, ופרסמו בוואלה, במחצית השנה הראשונה של שנת 2013 פנו 734 גברים חרדים למרכזי התעסוקה של משרד הכלכלה, בעוד במחצית הראשונה של שנת 2014 הוכפל המספר ועמד על 2,135.

בפילוח לגילאים עולה כי כמחצית מהפונים הם צעירים בני 27-18. שכבת הגיל עליה הושם הדגש המרכזי בוועדת פרי.

מרכזי התעסוקה נועדו לחרדים המבקשים להשתלב בשוק העבודה, והם מעניקים סיוע, ייעוץ וסדנאות להשתלבות במשק.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר בתגובה לוואלה: “מדובר בנתונים דרמטיים למגזר החרדי, אך יותר מזה למדינת ישראל. בפשטות, מדובר בהורדת האבטלה במשק ובהוספת ידיים מצוינות עובדות לכלכלה. כמובן, בכל הנוגע למגזר החרדי מדובר בצעד נוסף להשתלבות בחברה הישראלית. זה מגזר מצוין שהאינטרס של כולנו הוא שיוכל לתרום תוך כדי שימור הזהות הייחודית שלו”.

בנט הוסיף: “הוכח שבהידברות ובמגעים שוטפים עם ראשי המגזר החרדי מגיעים להישגים משמעותיים. המסלול של דיבור והסכמות עם החרדים, שהם אחינו, בסופו של דבר מיטיב עם כולם”.

לדבריו, “אין לנו עניין לחנך ולהילחם אלא לעבוד יחד. זה הבסיס להצלחה הגדולה הזו, שהיא פרי עבודה קשה של כלל הגורמים המקצועיים במשרד הכלכלה שמשקיעים משאבים אדירים בנושא”.

בנט חזר על דבריו כי הוא לא נגד בני הישיבות, כפי שמבקשים להציג זאת והצהיר: “לא אהיה לעולם שותף לשום עליהום או הכפשת החרדים. עולם התורה חשוב לי וגם המדינה ואין שום סתירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות