הרבי התנגד שיתערבו – אבל רבנים מחב”ד פנו למפלגות על ‘מיהו יהודי’

ראש בית הדין של חב"ד, הגרי"י ירוסלבסקי וחבר בית הדין הגר"מ הבלין פנו לראשי המפלגות החרדיות והדתיות: "שתפו פעולה לתיקון חוק מיהו יהודי" • זאת, למרות שהרבי מליובאוויטש זצ"ל הורה שלא לערב את חב"ד בשתדלנות הפוליטית לתיקון חוק 'מיהו יהודי'
יוסף גרינבוים
כ' חשון התשפ"ג / 14.11.2022 16:02

למרות שהרבי מליובאוויטש זצ”ל הורה שלא לערב את חב”ד במאבק על תיקון חוק ‘מיהו יהודי’: ראש בית הדין של רבני חב”ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, והגאון רבי משה הבלין חבר בית הדין ורב העיר קרית גת – פנו היום (שני) לכל ראשי המפלגות הדתיות והחרדיות לשתף פעולה ולהגיש דרישה משותפת במשא ומתן הקואליציוני לתיקון חוק ‘מיהו יהודי’.

הרבנים כותבים במכתבם לראשי המפלגות: “נוצרה הזדמנות מיוחדת שאפשר לתקן החוק האומלל, ובפרט שרואים מה עושים הגיורים הפיקטיביים וסכנת ההתבוללות, הגורמים חורבן והרס בבית ישראל ובעם היהודי. ואין צריך להאריך בדבר הידוע לכל בר בי רב, וכפי ששמענו גם את דבריו של הראשל”צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט”א במוצש”ק”.

הרבנים ירוסלבסקי והבלין כותבים עוד: “שישבו ביחד ראשי המפלגות הדתיות והחרדיות וישתפו פעולה ביחד בנוגע לתיקון חוק מיהו יהודי, ותהיה זו דרישה משותפת לכל המפלגות כדי למנוע פרצות בכרם בית ישראל”.

יצוין, כי המכתב מופיע על נייר המכתבים של הרב ירוסלבסקי ולא על זה של בית דין רבני חב”ד. יתר חברי בית הדין לא הצטרפו למכתב.

בחב”ד מדגישים, כי הרבי לחץ ודרש בכל התוקף כי יתקנו את החוק המאפשר הכנסת מאות אלפי גויים לישראל וראה בו אסון גדול למדינת ישראל, אך הורה שלא לערב את חב”ד בשתדלנות הפוליטית לתיקון החוק.

הרבי עצמו אף חדל מאז שנת תשמ”ט מלהזכיר את חוק ‘מיהו יהודי’ בהתוועדויות שקיים.

גם עיתון כפר חב”ד, ביטאון חב”ד בישראל, חדל מאז לכתוב על החוק, ככל הנראה לאחר הוראה מפורשת מהרבי זצ”ל.

לצפיה במכתב המלא – לחצו על התמונה:
הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עם כל הכבוד לכם
    14/11/2022 21:16
    יענקי הורוביץ
  1. הרב ירוסלבסקי פנה לחברי הכנסת שהם יעשו את העבודה. גם רבני אירופה היו כאן. מהיכן שאבתם את המידע שאסור לרבני חב”ד לפנות לחברי כנסת. מוזר לי הידיעה הזאת. בפרט שהרב ירוסלבסקי קצת בקיא ברזי הדברים הללו. וגם מה הקשר למצב הנורא ואיום שמתרחש כעת כאשר כל מה שהאדמו”ר מחב”ד הזהיר מתרחש, מה אתם רוצים שהרב ירוסלבסקי ישב בשקט ולמה ימתין שהכל ייחרב?
    אני חושב שצריך להיות כבוד לרב ירוסלבסקי שלכו”ע אינו קטלא קניא ומבין דבר או שתיים בדברי הרבי. אם אינני טועה בכנס הרבנים הענק לפני תשעה חודשים בחודש אדר נגד מתן כהנא הוא התייצב והגיע.
    ממש לא מתאימה כותרת כזאת על שריד לדור דעה שהוא בהחלט אוטוריטה בחב”ד.

  2. כתבה שיקרית
    17/11/2022 16:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הנושא הוא הלכתי (אפילו פיקוח נפש) ממש לא פולטי הם לא פנו במכתב שמאן דהו יהיה שר כזה או אחר וכו’ הם ביקשו שיעמדו על דבר תורה בחקיקה מיהו יהודי ממש לא עניין פולטי!!!

  4. מיהו יהודי
    08/12/2022 23:00
    משרקי
  5. סגן השר לשעבר אליעזר מזרחי אומר מפורשות שהרבי אמר לו לא להפסיק עם מיהו יהודי כך שזה לא נכון להגיד שהרבי אמר להפסיק עם הענין