זו הדרישה החדשה של סמוטריץ’ והחרדים: שינוי חוק השבות

סמוטריץ' והחרדים דורשים במו"מ: לבטל את 'סעיף הנכד', הקובע שגם גוי דור שלישי ליהודי יכול לעלות לישראל • גורם בליכוד מנסה להפחיד: "דרישה שיכולה לעורר זעם בקהילות במדינות ברית המועצות לשעבר ובארצות הברית" • נתניהו ייפגש מחר לראשונה עם גפני וגולדקנופף - יחד
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשפ"ג / 08.11.2022 22:00

המפלגות החרדיות והציונות הדתית דורשים מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק השבות.

דרישתם היא לבטל את ‘סעיף הנכד’, שקובע כי גם גוי שהוא דור שלישי ליהודי יכול לעלות לישראל.

רבים מאותו ‘דור שלישי’ אינם יהודים לפי ההלכה, וזו המוטיבציה של המפלגות הדתיות והחרדיות לשינוי החוק.

גורם בליכוד אמר לחדשות 13, אולי בניסיון להזמין לחצים נגד שינו החוק, כי “זו דרישה שיכולה לעורר את זעם בקרב קהילות במדינות ברית המועצות לשעבר ובארצות הברית.

מחר המשא ומתן להרכבת הממשלה יעלה הילוך, וביהדות התורה מגבשים מסמך של דרישות איתו הם יגיעו לפגישת צוותי המו”מ.

בין הסעיפים: פסקת ההתגברות, חוק גיוס בני ישיבות בהסכמה, חוק גיור שיסדיר את הסוגיה כך שהסמכות הבלעדית תישאר בידי הרבנות הראשית.

לפי הדיווח בחדשות 13, ידרשו ביהדות התורה גם את הכנסת תקציבי הישיבות לבסיס תקציב המדינה הבא, וכן את ביטול כל הרפורמות שהעבירה הממשלה הקודמת, כולל ביטול סבסוד המעונות שאמור להיכנס לתוקף, וכן המסים שהושתו על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי ביהדות התורה הסכימו להסכם קואליציוני קצר  – כדי להקים ממשלה בהקדם. בכיר חרדי אמר: “רוצים להעיף מהשלטון כמה שיותר מהר את ממשלה הזדון ולכן הסכמנו על הסכם קואליציוני מקוצר”.

בליכוד דרשו הסכם שמתייחס רק להגדלת תקציב החינוך החרדי, פתרונות דיור ופסקת ההתגברות. ביהדות התורה דחו את ההצעה והחליטו ללכת על הסכם קואליציוני עם ראשי פרקים שכוללים את “הדברים הליבתים” כהגדרתם, אך ללא פירוט.בהסכם צפויה התייחסות להכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב, הגדלת תקציב החינוך החרדי, חוק גיוס בהסכמה, פתרונות דיור, ביטול רפורמת הכשרות, תיקון חוק הגיור, ביטול רפורמת הסלולר ושמירה על הסטטוס קוו.

הסכם זה מגיע לאחר התנגדות במפלגה החרדית לכל הסכם שאינו כולל את פסקת ההתגברות.

גורמים במפלגה אף יצאו נגד יו”ר ש”ס, אריה דרעי, שתמך בעמדת נתניהו להסכם קואליציוני מלא ופסקת התגברות רק אחרי הקמת הממשלה: “נראה שדרעי עובד אצל נתניהו או חבר כנסת בליכוד”.

בתוך כך, נתניהו ייפגש מחר לראשונה עם משה גפני ויצחק גולדקנופף – יחד, במסגרת המו”מ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדבר היחידי שיבלום את ליברמן.
    08/11/2022 22:21
    כל הטרללה של השנים האחרונות נגרם בגלל הבאת הגויים