בקואליציה או באופוזיציה? נתניהו נפגש עם ח”כ אבי מעוז מ’נעם’

אחרי גרירת זמן: ראש הממשלה המיועד נפגש עם יו"ר מפלגת נעם • בליכוד נשקלת אפשרות לפיה יתאמו עם ח"כ אבי מעוז כי יישאר באופוזיציה - אך לשתף איתו פעולה לטובת גוש הימין • כך מעוז יוכל לכהן כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים - והקואליציה תרוויח עוד אצבע ימנית
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשפ"ג / 08.11.2022 15:47

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש  אחר הצהריים (שלישי) עם יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז.

הפגישה עם מעוז היא האחרונה בסבב המפגשים שקיים נתניהו עם ראשי המפלגות עימם ייכנס למו”מ החל ממחר, במטרה להציג ממשלה כבר בשבוע הבא.

ח”כ מעוז אמר בסיום הפגישה: “הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו לפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז”ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה”.

מוקדם יותר היום דווח, מפי “גורמים במפלגת נעם”, כי העובדה שח”כ מעוז טרם זומן לפגישה עם נתניהו, מעידה אולי כי ישנם גורמים בליכוד שאינם מעוניינים שנעם תהיה חלק מהקואליציה – בשל עמדותיה.

לפי דיווח נוסף, בליכוד נשקלת אפשרות לפיה יתאמו עם  ח”כ מעוז שיישאר באופוזיציה, אך לשתף איתו פעולה לטובת המחנה הלאומי. כך, למשל, מעוז יכול לכהן כנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים – וגוש הימין ירוויח עוד אצבע בוועדה, מה שיאפשר למנות ביתר קלות שופטים שמרנים.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון עשה נתניהו מאמצים על מנת לאחד עם מפלגת נעם עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית – במטרה לנצל כל קול בגוש. בתום פגישה ממושכת שערך נתניהו עם הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של נעם, הסכים הרב  לאיחוד – ולשיבוץ נציג המפלגה מקום ה-11 ברשימה המאוחדת לכנסת ה-25.

נשיא המדינה יצחק הרצוג יחל מחר את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת.

על פי הנוהג, ייפגש הנשיא עם נציגי הסיעות, ישמע את המלצתן ולאחר גמר סבב ההתייעצויות יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

מחר יגיעו לבית הנשיא נציגי מפלגות הליכוד, יש עתיד, המחנה הממלכתי וש”ס.

ביום חמישי יגיעו נציגי יהדות התורה, הציונות הדתית, ישראל ביתנו, עוצמה יהודית, חד”ש-תע”ל ורע”מ. ביום שישי יסגרו את סבב ההתייעצויות נציגי מפלגת העבודה ונעם.

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר – יעמדו לרשותו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

עם זאת, נתניהו פועל לגבש את הקואליציה במהירות, ואף החל במגעים עוד בטרם הטיל עליו הנשיא את התפקיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות