נתניהו לדרעי: “תדרוש את האוצר” • ייפגש מחר עם ראשי גוש הימין

עוד לפני שקיבל מהנשיא את המנדט הרשמי: נתניהו ייפגש מחר אישית עם כל ראשי הגוש - ועם בן גביר, הנופש באילת, ביום שני • נתניהו לדרעי: קח איזה תיק שתרצה, דרוש את האוצר - כדי לחסום את סמוטריץ' • לא מתכוון להיפגש עם ראשי הגוש השני • עבאס: לא שולל ישיבה עם נתניהו
אריה ריבקינד
י"א חשון התשפ"ג / 05.11.2022 20:26

בדרך לממשלת נתניהו השישית: יו”ר הליכוד בנימין נתניהו יקיים מחר (ראשון), לפי הודעת הליכוד, פגישות אישיות עם ראשי מפלגות  גוש הימין-חרדים. זאת, עוד לפני הגשת ההמלצות לנשיא המדינה ועוד לפני שקיבל מהנשיא את המנדט הרשמי להרכבת הממשלה.

בין מי שעתידים להגיע לפגישה הם יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’, יו”ר ש”ס אריה דרעי, יו”ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ויו”ר ‘דגל’ משה גפני.

עם יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, צפוי נתניהו להיפגש ביום שני – בשל העובדה שבן גביר ובני משפחתו שוהים בחופשה באילת.

ההערכה היא כי נתניהו רוצה להבין את הדרישות הראשוניות של שותפיו.

בינתיים, לפי דיווח בחדשות 12, על רקע התיאבון שמפתחים ח”כי הליכוד ושותפותיו לקואליציה העתידית – ראש הממשלה המיועד פתח ציר עם יו”ר ש”ס כדי לחסום את בצלאל סמוטריץ’.

לפי הדיווח, קיבל דרעי מסר מנתניהו: “בחר איזה תיק שתרצה”, תוך בקשה ש”ידרוש” את תיק האוצר עבור מפלגתו.

יו”ר הציונות הדתית מעוניין עם 7 המנדטים שלו – לאחר פירוק הבלוק הטכני עם איתמר בן גביר, באחד התיקים הבכירים – ביטחון או אוצר. כיוון שכך,  דרעי עם 11 המנדטים של ש”ס יכול להקדימו בדרישה.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בסביבת נתניהו אומרים שהוא אינו מתכוון להיפגש עם ראשי הגוש השני.

 ברע”ם מעוניינים להמשיך ליישם את התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. בריאיון ליערה שפירא וסולימאן מסוודה בתוכנית ‘הכול פוליטי’, יו”ר המפלגה ח”כ מנסור עבאס לא שלל ישיבה בממשלת נתניהו. “רוצה להשפיע לטובת החברה הערבית”, הצהיר.

יו”ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, אמר בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 כי במפלגתו טרם קיבלו הצעה מהליכוד.

“אם יש לנו תוכניות, אנחנו לא שולפים את זה בתקשורת”, אמר.

גולדקנופף הבהיר כי ביהדות התורה לא ידרשו לכפות על כלל הציבור מדיניות מחמירה יותר בנושא חילול שבת בפרהסיה. “אצלנו עשינו הכל באהבה, בהסכמה, לא טוב שיוצא לציבור כאילו הציבור החרדי כופה על מישהו”, אמר. “זה יהיה במסגרת הסטטוס קוו”.

בליכוד מינו את ח”כ יריב לוין ליו”ר צוות המו”מ הקואליציוני.

בתוך כך דווח בחדשות 12, כי ח”כים ותיקים בליכוד יפעלו יחד מול נתניהו, כדי למקסם את כוחם. הקבוצה שמונה ח”כים ושרים לשעבר, וכוללת את ח”כ ישראל כ”ץ, ח”כ דודי אמסלם וח”כ דוד ביטן, תנסה לפעול יחד ותדרוש תפקידים בכירים. בין השאר ח”כ ישראל כ”ץ מעוניין בתיק האוצר וח”כ אמסלם מעוניין במשפטים.

“פניתי לרה”מ המיועד נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת”, ציין כ”ץ במכתב לתומכיו. “אני לא חושש מאתגרים ומשוכנע ביכולתי לעבוד במשותף עם בנימין נתניהו לטובת הצלחת כלכלת ישראל”, הוסיף שר האוצר לשעבר. “כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות