בעלי בסדנו נחקר ברשות ני”ע ושוחרר בערבות של 2 מיליון שקל

ברוך אליעזר גרוס, בעלי קבוצת בסדנו, נחקר בחשד לעבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון במהלך השנים 2022-2019 • שוחרר בערבות ובתנאים מגבילים • החברה: "יש לנו תשובות מצוינות לרשות בכל נושא שעלה"
חרדים 10
ו' חשון התשפ"ג / 31.10.2022 15:08

ברוך אליעזר גרוס, בעל המניות המרכזי בקבוצת בסדנו, נחקר החודש על ידי רשות ני”ע בחשד לעבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף, עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון במהלך השנים 2022-2019. כך דווח היום (שני) באתר ‘דה מרקר’.

בית משפט השלום בתל אביב שחרר את גרוס, יו”ר ומנכ”ל קבוצת בסדנו, בערבות של 2 מיליון שקלים.

קבוצת בסדנו היא קבוצה המונה עשרות חברות ושותפויות שונות, שמגייסות כספים מהציבור לשם ביצוע השקעות בחברות הזנק ונדל”ן, ובראשה עומדת חברת הניהול פרנסה ניהול בס”ד.

גרוס מחזיק ב-56.97% ממניות החברה.

לפי החשד, במהלך התקופה הרלוונטית פעל גרוס באמצעות קבוצת בסדנו כדי להציע ולמכור לציבור המשקיעים ניירות ערך, תוך שגייס ממאות משקיעים סכומי כסף המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים – וכל זאת שלא על פי תשקיף, כמתחייב מהוראות חוק ניירות ערך.

לפי ‘דה מרקר’, גיוס הכספים האמור נעשה, על פי החשד, תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא באשר לשימוש בכספים ותוך העברת כספי המשקיעים שלא לטובת ההשקעה המובטחת.

רשות ני”ע פנתה לבית המשפט על מנת לשחרר את גרוס בתנאים מגבילים כדי שיוכלו לסיים את החקירה.

סגן נשיא בית משפט השלום ביפו, עופר נהרי, פסק כי גרוס לא יוכל ליצור קשר במשך 180 יום עם מי מהמעורבים בפרשה, הוחל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה, דרכונו נלקח ממנו והוא נדרש להפקיד ערבות אישית של 500 אלף שקל בנוסף לערבות של 1.5 מיליון שקל משני ערבים נוספים.

השופט גם החליט על צו איסור פרסום עד ה-24 באוקטובר, אך כעת הצו הוסר וניתן לפרסם את דבר החקירה.

מקבוצת ההשקעות בסדנו נמסר ל’דה מרקר’: “יש לנו תשובות מצויינות לרשות בכל נושא שעלה על ידה. המשקיעים שלנו בטוחים והשקעותיהם ימשיכו להשיא ערך”.

עוד אמרו בקבוצה כי הם סומכים את ידיהם על הרשות לניירות ערך ובטוחים שאין בכוונתה ליצור תקדים על גבה של החברה, כתוצאה מפרשנות משפטית שונה לחלק מהפעולות שביצעה החברה, שגובו בחוות דעת משפטיות.

בקבוצה מציינים, כי כל המידע שהמשקיעים ביקשו טרם ההשקעה ותוך כדי ההשקעה נמסר באופן מפורט. לדברי הקבוצה, בסדנו היא מקבץ של חברות ישראליות ואמריקאיות המגייסות כספים ומשקיעות בעסקים אלטרנטיביים שונים ובכללם בחברות סטארט-אפ ישראליות מבטיחות. הקבוצה היא בית להשקעות כשרות ואתיות ומשרתת את הציבור החרדי בישראל ובארה”ב, והיא השקיעה עד היום מאות מיליוני שקלים בעשרות מיזמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות