קשה לי מאד ללכת לקלפי ולהצביע. אז למה אני בכל זאת בוחרת • טור

ובבואי אל תיבת הקלפי אני רואה אל מול עיני את ילדיי, את דור ההמשך, את דפי הגמרא אותם אני רוצה שילמדו, ולמענם, רק למענם, אני עושה כפי שמורים לי גדולי ישראל. לא למענכם, חברי הכנסת
שרי רוט
ז' חשון התשפ"ג / 31.10.2022 22:57

אתחיל מהסוף. קשה לי מאד ללכת לקלפי ולהטיל פתק אותו מצווה עלי מצפוני לבחור.

דווקא משום שאני פרשנית פוליטית, רק משום שמי כמוני מכיר את הרפש, את התככים, את הצד האחורי של מה שמכונה ‘מפלגות חרדיות’.

כמה שאני יודעת מה עמד מאחורי הקלעים של מכתב הגר”מ מאזוז לש”ס. ומשום שאני זוכרת, איך שמעתי בלופ, מתקשה להאמין, את דבריו החד-משמעיים של הגר”ע יוסף זצ”ל על מי באמת הוליך אותו להסכם אוסלו המסוכן. באוזני שמעתי. ויש עוד דברים ששמעתי, על חלקם לא אוכל לספר כנראה לעולם.

ויש את התככים בין בעלזא ל’דגל’, ובין רשב”ם לראב”ד. לא אמשיך את הרשימה, בטח לא בערב בחירות.

כשנכנסתי בשעתו אל הגר”ע יוסף זצ”ל רציתי ממנו רק דבר אחד: ברך אותי, שלמרות שאני מסקרת את הרפש, מערבבת בעולם השקר בכנסת, שלא תתקלקל בי מידת האמת, עליה חונכתי על ידי אבי, הרב יעקב גלאי זצ”ל, מחנך, ויהודי שהאמת הייתה נר לרגליו.

מרן זצ”ל לא אמר לי: במפלגות החרדיות הכול ישר. מי כמוהו הכיר הכול. היה נראה, שהוא מבין היטב על מה אני מדברת – והעניק לי את ברכתו. ורק אז, החל לספר לי דברים, שלא האמנתי שהוא מספר. וכך אני מוצאת את עצמי שואלת שאלות, והוא עונה. לימים, קראו לזה ראיון. אבל ה’ עדי, שבאותם רגעים לרגע לא חשבתי שאני בעיצומו של אירוע די היסטורי מבחינתי.

מאז ועד היום אני מסקרת את הפוליטיקה השקרית של 120 חברי הכנסת, ולא אשקר שאצל החרדים שבהם אני מגלה את האור ואת האמת – שכן לצערי, לעיתים רק להיפך, יש נטולי כיפה שהם ישרים ודוברי אמת, ויש בעלי כיפה שבקושי מסוגלים להוציא אמת מפיהם. בפיהם הם מלאי נופת צופים לנתניהו, אבל מאחורי גבו הם כבר ממתינים עם הסכין.

זה לא שאני אומרת, שבמפלגות החרדיות אין ח”כים טובים, נמרצים, עונים לכל שיחת טלפון ודוברי אמת. יש, רק שהם לא הרוב, לצערנו. באופן כללי, עולם הפוליטיקה, הוא עולם השקר, אנשי האמת משתדלים להתרחק ממנו.

השבוע שמענו את ‘הקלטת סמוטריץ”. תהיו בטוחים שבתיבות סודיות יש הקלטות דומות גם מפי פוליטיקאים אחרים בגוש הימין, כאלו שמחייכים חיוך צחור שיניים לנתניהו, ומאחורי הקלעים כבר מתכננים את ‘היום שאחרי’. ואז, כמה שנעיצת הסכין תהיה כואבת עבורו. יתכן, שגם הוא יודע ומבין, ולא תולה תקוות באיש מהם. כי הרי, גם הוא לא טלית שכולה אמת.

ודווקא משום כל אלו, יום הבחירות הוא אצלי יום של מצווה ענקית. ככל שקשה לי יותר, כך היא גדולה יותר. יום שבו אני מתגברת על היצר הרע, האומר לי, עזבי את כל השקרנים, אל תטרחי.

ובבואי אל תיבת הקלפי אני רואה אל מול עיני את ילדיי, את דור ההמשך, את דפי הגמרא אותם אני רוצה שילמדו, ולמענם, רק למענם, אני עושה כפי שמורים לי גדולי ישראל בהם אני מאמינה. כי קצת לא נכון להשתטח על קברו של מרן הגרא”ל שטיינמן זצ”ל, רבי ומורי, בבקשות ותחינות, ואז – ביום הבוחר – להימנע מלעשות את הבחירה, בה הוא בבירור היה תומך בכל ליבו.

לא למענכם, חברי הכנסת החרדים.

למענם.

• הטור פורסם בקו עיתונות דתית
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קלורר
    31/10/2022 23:20
    ....
  1. א נייע מצווה – להצביע לאנשים מושחתים

  2. הקושי להצביע
    01/11/2022 00:31
    חרדי מתלבט
  3. כמוני ועוד אחרים לא רוצים להצביע למפלגה חרדית יש כאלו שהוראת רבותינו יספיק להם
    אבל אלו שלא שניה לפני שאתם לא בוחרים תדעו שאם למשל תצביעו בשס כל הכרטיסי מזון שמשפחות נזקקות יקבלו לפני החגים זה בזכותכם או גזרות כלכליות כאלו ואחרות שימנעו בזכותכם
    מה שאני אומר אל תבחרו בנציג תבחרו בדברים הטובים שהם יעשו ועשו ולדעתי במפלגות החרדיות דואגים לאזרח הקטן לעומת הציבור הכללי שפחות רואים את האח שנאנק תחת עול כלכלי
    ואם אתם לא מרוצים ממפלגה חרדית אחת תבחרו בשנייה