25 איש הי”ד: שיא במספר הנרצחים ובפיגועים מאז שנת 2015

בשנת 2022 אירעו 2,204 פיגועי טרור שגבו את חייהם של 25 איש - המספרים הגבוהים ביותר בשנים האחרונות • בעשרת החודשים האחרונים סיכל שב"כ יותר מ־380 פיגועים משמעותיים, שעל פי ההערכות היו גובים את חייהם של כ־200 בני אדם • סמוטריץ': ''על זה הבחירות מחר"
חרדים 10
ו' חשון התשפ"ג / 31.10.2022 11:19

פיגוע רודף פיגוע: שנת 2022 תגיע לסיומה רק בעוד חודשיים, אבל כבר עתה היא רושמת נתונים קשים – 25 הרוגים ונרצחים ב-2,204 פיגועי טרור מתחילת השנה. לשם השוואה, בכל שנת 2015 – השנה שבה השתולל גל טרור הסכינים – המספר עמד על 29 נרצחים ב-2,558 פיגועים. כך מדווח הבוקר (שני) העיתון ‘ידיעות אחרונות’ בכותרת הראשית.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

בשנה הנוכחית הטרור החל קודם עם פיגועים בבאר שבע ובחדרה, שבהם המחבלים היו בעלי תעודות זהות כחולות שהגיעו מחורה ומאום אל פחם (הפיגוע בבני ברק בוצע על ידי פלסטיני). זאת הייתה הפתעה למערכת הביטחון: באוגדת יהודה ושומרון, תחת פיקוד המרכז, נערכו להסלמה בגבולות הגזרה – אבל המכה נחתה ממש בלב המדינה.

מאז עבר המשקל לצפון השומרון, לג’נין, ומשם לשכם.

“עד לסוף השבוע הביעו בצמרת צה”ל סיפוק מכך שהטרור לא זולג אל יתר ערי הגדה ונותר בצפון השומרון, אולם ביומיים האחרונים התברר שהאופטימיות הייתה מוקדמת”, כותב העיתונאי יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’. “פיגוע הירי בקריית-ארבע, גזרת חברון, הסתיים בתוצאה בלתי נסבלת: רונן חנניה נרצח ועוד ארבעה נפצעו בדרגות שונות, בהם דניאל, בנו של רונן. אתמול התרחש פיגוע נוסף, בכביש 1 (אזור שנחשב לשקט יחסית), כשמחבל בן 49 דרס חיילים בצומת נבי מוסא שבבקעת הירדן”.

יהושע הוסיף וכתב: “ברמת המאקרו, התקבלה הוכחה נוספת לחולשת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ואליה נוספת דאגה במערכת הביטחון הישראלית נוכח ההתנהלות של ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, שנחשב לקיצוני וחלש. הטענה היא שלא רק שהוא לא מקרר את האווירה – אלא להפך.

“למרות זאת, במערכת הביטחון עדיין תומכים בחיזוק המנגנונים ולא דוחפים לפעולות שיפרקו את הרשות. חמאס בינתיים יושב על הגדר – הוא מתדלק את הטרור בגדה באמצעות כסף מעזה והרשתות החברתיות, ומחכה רק להשתלט על יו”ש. עד אז חמאס נהנה מהמצב כמו שהוא – יו”ש בוערת, מבלי לשלם מחירים בעזה”.

בכתבה ב’ידיעות אחרונות’ הודגש, כי “בישראל מוטרדים במיוחד מהשימוש ברשתות החברתיות, שמחליפות את הקשרים שאפיינו בעבר את הטרור המאורגן והממוסד, וגם מההשפעה של חוסר היציבות הפוליטית בישראל על המוטיבציה לפיגועים. ראש שב”כ רונן בר כבר הזהיר, בנאום שנשא באוניברסיטת רייכמן, שהשיתוק הפוליטי מהווה זריקת עידוד לטרור. בשב”כ טוענים שמדובר במגמה שלפיה המחבלים מבינים שהחברה הישראלית מפוצלת, ושזוהי שעת כושר להרים ראש. זאת גם הייתה אחת הסיבות ששב”כ דחף לצאת למבצע ‘עלות השחר’: כדי לחזק את ההרתעה אחרי מבצע ‘שומר חומות'”.

יוסי יהושע מציין, כי “מתחילת השנה סיכל שב”כ יותר מ-380 פיגועים משמעותיים – התאבדות, מטעני חבלה וחטיפות. אלמלא סיכולים אלה, ההערכה היא שמספר הנרצחים וההרוגים היה עומד על כ-200, ולא על 25”.

בנימין נתניהו הגיב על הכתבה: “הטרור משתולל תחת לפיד. אנחנו הבאנו את העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל לפי נתוני צה”ל. לפיד הקים ממשלה עם תומכי טרור ופגע בביטחון של אזרחי ישראל. מצביעי הליכוד חייבים לצאת מהבית להצביע מחל כדי שנחזיר ביטחון לישראל”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר: ”על זה הבחירות מחר. להמשיך במחדל הביטחוני בחסות גנץ-לפיד והאחים המוסלמים או להשיב את הביטחון האישי, ההרתעה והגאווה הלאומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות