“הם כמו מלכות יוון הרשעה… ומי שלא מצביע, איזה חילול ה’!”

"יש כאלה לדאבוננו, מתוכנו, מאחינו בני ישראל. שרוצים להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך. זה המטרה שהם רוצים, רוצים חילול השם איום" • "כל הצבעה ג' זה הכרזה השם הוא האלוקים, חוץ מהתועלת שיש בזה למנוע את הגזירות" • משאו המלא של מרן הגרי"ג אדלשטיין בפני רבבות
יוסף גרינבוים
ו' חשון התשפ"ג / 30.10.2022 22:05

למעלה מ-150 אלף איש התכנסו הערב (ראשון) במעמדי ‘האספו’ בכל היכלי התורה והישיבות, ב-160 מוקדים בכל רחבי הארץ.

דברי מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, שנשא דברים בכינוס המרכזי ב’היכל קדושים’ בבני ברק הועברו בשידור חי.

על פי נתוני חברת ההפקות ‘הלפרין הפקות’ השתתפו ב-160 המוקדים בממוצע של 1000 איש בכל מוקד. על פי נתוני חברת השידורים הישירים  ‘שיא לייב’  מעל 100 אלף צפו במעמד בשידור חי.

הנה תמלול משאו המלא של מרן ראש הישיבה:

“צריך לדעת מה המצב, שהמצב הוא כעת שיש, לדאבוננו, מאחינו בני ישראל, שרוצים לעקור את התרי”ג מצוות, לעקור תרי”ג מצוות. למנוע חינוך, חינוך הילדים. גזירות – למנוע חינוך תשב”ר ותלמידי הישיבות, שלא יוכלו לעסוק בתורה. יש לדאבוננו שרוצים את זה.

אברכים עוסקים בתורה וצריכים תקציב – רוצים למנוע. תלמידות בית יעקב וסמינרים צריכים חינוך – ורוצים למנוע את החינוך הזה. ומאכלות אסורות גם כן. וגיור, גרות, למנוע גרות כהלכה. ועוד איסורים חמורים. כמו מלכות יוון הרשעה, להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, יש כאלה לדאבוננו, מתוכנו, מאחינו בני ישראל. זה חילול השם, זה המטרה מה שהם רוצים, רוצים חילול השם איום.

והנציגים, נציגי יהדות התורה והשבת ג’, הם פועלים, עוסקים בזה למנוע את כל הגזירות. זאת אומרת קידוש השם, שיהיה על פי התורה, משה אמת ותורתו אמת, זה הפעילות של נציגי דגל התורה שמצביעים בעדם, ההצבעה של ג’ זה הצבעה עבורם. כל הצבעה של ג’ זה הכרזה – אני מאמין שמשה אמת ותורתו אמת. זה ממש קידוש השם. ומי שנמנע מלהצביע חס ושלום… בזמן שעוסקים בקידוש השם, בכבוד המלך מלכי המלכים הקב”ה ומישהו נמנע מלהשתתף, איזה חילול השם! זלזול בכבודו של הקב”ה, שלא אכפת לו.

יש בסוף פרקי אבות: כל מה שברא הקב”ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו, כל הבריאה, בראתיו, יצרתיו, עשיתיו, כל הבריאה, כל מה שקיים בעולם, זה לכבוד השם, הוא מלך הכבוד, הוא לא צריך את הכבוד, אבל לזַכות אותנו בכבוד שמים. כל הצבעה ג’ זה הצבעה לכבוד השם, השם הוא האלוקים, זה הכרזה השם הוא האלוקים, ומי שנמנע מלהצביע ולא מצביע, הוא לא משתתף בכבוד שמים.

יש רבינו יונה בשערי תשובה, הפורשים מדרכי ציבור, אין להם חלק לעולם הבא, בזמן שהציבור עוסקים בכבוד שמים, ואחד לא משתתף איתם, אין לו חלק לעולם הבא! עוסקים בכבוד שמים, עוסקים בקידוש השם, והוא לא משתתף, הוא מזלזל בכבוד השם, זה חילול השם. ומי שכן מצביע ג’, מכריז השם הוא האלוקים ומשה אמת ותורתו אמת ועושה קידוש השם.

צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

וגם מי שיכול להשפיע על אחרים שיצביעו ג’, הוא גם חייב, זה הכל כבוד שמים. מה השם רוצה ממך – כבוד שמים, לכבודי בראתיו, ולהשפיע על אחר שישפיע, השפעה שישפיע מישהו אחר, כל מה שאפשר לעשות כדי שיהיה הצבעה של ג’, להרבות כבוד שמים, זה קידוש השם. חוץ מהתועלת שיש בזה למעשה למנוע את הגזירות, עצם הדבר ההצבעה הזאת של ג’ היא עצמה קידוש השם, כבוד שמים.

אשרינו שיש לנו עכשיו תקופה כזאת שיכולים לזכות בקידוש שם שמים, ונקדשתי בתוך בני ישראל, מצות עשה לקדש השם, זה מצות עשה, ונקדשתי, בתוך בני ישראל, יש לנו הזדמנות ויש חיוב גדול מאד לקיים את החיוב הזה לזכות לקידוש שם שמים, וחס ושלום להימנע מזה. זה זכות גדולה מאד להשתתף בקידוש שם שמים, ובעזרת השם יהיה סייעתא דשמיא.

צריך לזכות שמן השמים ירחמו, שיהיה סייעתא דשמיא מן השמים, שנזכה להרבות כבוד שמים, ונזכה לכבוד שמים בעזרת השם כן יהי רצון, כל אחינו בני ישראל שיזכו לקיים כבוד שמים, בעזרת השם.

וצריך גם תפילה גם כן, צריך תפילה, תפילה על רוחניות. רבי ישראל סלנטר כותב שזה בדוק ומנוסה שעל רוחניות מועיל תפילה, הרחב פיך ואמלאהו, בשביל עצמך ובשביל אחרים, יש סייעתא דשמיא. בעזרת השם צריך להתפלל גם כן, ובעזרת השם, כל הציבור, כל הציבור: גברים, נשים, צריך להתפלל שיהיה כבוד שמים, בעזרת השם, ומן השמים ירחמו עלינו שנזכה שיהיה כבוד שמים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    150 אלף איש לא כולל נשים
    31/10/2022 08:46
    יוחנן
  1. הוי אומר שלדגל התורה לבדה יש 300 אלף מצביעים מינימום. התחרפנתם?

  2. נח לך לך וירא חיי שרה.
    31/10/2022 13:40
    יודי 1
  3. נח לך לך וירא חיי שרה. נתניהו חוזר זה נח. יצעקו הכלבים לך לך ואז ביבי יראה להם מה זה וירא חיי שרה לא רק הוא אלא גברת שרה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  4. דתיים חכמים טוענים ובצדק! את מי אנו מבקשים בתפילות: "רק ביבי" או "רק משיח"?!...
    01/11/2022 15:56
    http://v871.com/news-FF770.php
  5. בקרוב יעמוד כל אחד מישראל למשפט נורא של מלך המשיח, גם בבית דין שמים ישאלו: מדוע עיכבתם את הגאולה ולא צעקתם כל יום ל- ה’ לבקש משיח כפי שציווה ה’?! בסופו של דבר, ממילא יצעקו כולם בקרוב ממש כשיבואו אירועי אימים כמותם לא היו לעם ישראל בעבר! מקורות של גדולי ישראל: רק בצעקה יתגלה המשיח!!