בן גביר: “אדרוש את ביטחון הפנים” • גוש לפיד: “קיצוניות וטרלול”

במסיבת עיתונאים מיוחדת הצהיר יו"ר עוצמה יהודית כי ידרוש מנתניהו את המשרד לבטחון הפנים • בתכנית: "מתכוון לשנות את נוהלי הפתיחה באש" • נתניהו בתגובה: "כדי שזה יקרה הליכוד חייב להיות גדול יותר מלפיד" • במחנה הממלכתי הזהירו: "בן גביר יבעיר את המדינה מבפנים"
אריה ריבקינד
ה' חשון התשפ"ג / 30.10.2022 20:01

יו”ר מפלגת עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, הכריז הערב (ראשון), במסיבת עיתונאים מיוחדת, כי בממשלה הבאה ידרוש את התיק לביטחון הפנים.

בהצהרה לתקשורת ממלון ‘וורט’ בירושלים –  אמר בן גביר: “אני מודיע שבכוונתי לדרוש בממשלת הימין שתקום את תפקיד השר לביטחון פנים”. לדבריו, את ההחלטה שלו לדרוש את התפקיד הוא קיבל לאחר “שיקול דעת רציני”,  ולאחר שגיבש תוכנית מסודרת בהיוועצות עם בכירים במשטרה לשעבר.

“פונים אלי אלפי אזרחים ואומרים ‘בן גביר, בוא תציל את המשטרה'”, סיפר.

הוא הוסיף: “חזרתי מהלוויית רונן חנניה. רונן נרצח עשרות מטרים מהרחוב שבו אני גר. ישראל מסתגרת בבית עקב מתקפת הטרור יותר מדי זמן. למשטרה אין את הסמכות לטפל בפורעים, הנגב הפך להיות מערב פרוע. בגלל גנץ ולפיד –  ישראל חזרה לשגרה מדממת של רצח יהודים”.

לדבריו, “התכנית המקיפה שלי במשרד לביטחון פנים, שהכנתי אותה תוך התייעצות עם אנשי מקצוע, עשרות קצינים בדימוס וצוות של שני ניצבים ונצמי”ם לשעבר, מתבססת על חמש נקודות מרכזיות כאשר במקביל אליהן כמובן נדאג לתנאי השוטרים, העלאת משכורות וגיוס המוני למשטרה”.

ואלה 5 הנקודות המרכזיות של התוכנית שגיבש:  שינוי נהלי הפתיחה באש, מתן חסינות אישית לשוטרים ולחיילים, ביטול ‘קייטנות המחבלים’ בבתי הכלא ומלחמה בטרור חקלאי ובתופעת דמי החסות.

“שינוי נהלי הפתיחה באש – אין יותר שוטרים וחיילים שזורקים עליהם סלעים ולא מאפשרים להם לירות; חסינות אישית לשוטרים וחיילים – על כל אירוע לאומני, יש חופש פעולה לחיילים ולשוטרים; ביטול קייטנות המחבלים בבתי הכלא; טרור חקלאי ופרוטקשן – פעילות חד משמעית וכפל עונש כלפי מי שפוגע בחקלאים; ומתן נשק אישי לחיילים משוחררים מרובאי 03 – הפוך מהשר הנוכחי שיזם לקיחת נשק מחיילים משוחררים”.

בנימין נתניהו אמר בתגובה: “בן גביר יהיה שר בממשלה רק אם אני אקים את הממשלה הבאה, וכדי שזה יקרה הליכוד חייב להיות גדול יותר מלפיד”.

במחנה הממלכתי הגיבו על הודעת יו”ר עוצמה יהודית: “ברור לכולם איך תראה ממשלת הקיצונים של נתניהו – השר לביטחון הפנים בן גביר יבעיר את המדינה מבפנים, ושר הביטחון סמוטריץ’ יבעיר את המדינה מבחוץ. מול הטירוף, מול הקיצוניות ומול הטרלול – דווקא גנץ”.

ביש עתיד הגיבו: “בן גביר המורשע בטרור שהודיע שבכוונתו לבטל את משפט נתניהו עכשיו דורש לעצמו את תיק ביטחון הפנים. נתניהו הסחיט יהיה שבוי של בן גביר בממשלה הקיצונית והחשוכה שיקים. אסור לתת להם לפגוע בשוטרים ובחיילים ולקחת את המדינה אחורה לטובת אדם אחד. רק יש עתיד תבטיח ישראל ליברלית ומקדמת ותמנע ממשלה קיצונית של בן גביר וסמוטריץ'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות