‘החיילות רצו, הבנתי שזה פיגוע’: י’, המנטרל של המחבל, על רגעי האימה

חמישה חיילים נפצעו בינוני וקל בפיגוע דריסה בבקעת הירדן • ', האזרח שניטרל את המחבל, שיחזר בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד: "הוא ניסה לרדוף אחרי החיילות. הבנתי שזה פיגוע, יריתי לו לרגליים ואז התחלתי לירות למרכז המסה ולהתקרב אליו"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ג / 30.10.2022 19:14

חמישה לוחמי צה”ל נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה בצומת אלמוג וצומת נביא מוסא מדרום ליריחו.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל האיץ ופגע בחיילים בתחנת האוטובוס, המשיך בנסיעה והאיץ בשנית לעבר כוחות צה”ל ששהו בסמוך לצומת אלמוג.

י’, שניטרל את המחבל, שוחח הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וגולל את הרגע הדרמטי בו זיהה כי מדובר בפיגוע וירה במחבל.

“נסעתי לצומת אלמוג, צפון ים המלח, נסעתי על ציר עפר במקביל, חיפשתי עץ חדש לנטוע בגינה. הייתי על הציר בדרך מערבה חזרה לכיוון ירושלים, ציר עפר מקביל, כשלפתע בזווית העין אני מזהה רכב שועט לתוך תחנת אוטובוס.

“בתחנת האוטובוס היו חיילות, כשראיתי את החיילות רצות מהתחנה, הבנתי שמדובר בפיגוע. בלי לחשוב פעמיים דרכתי את האקדח בתוך האוטו ורצתי החוצה. חציתי את הכביש כדי לצמצם ולהגיע בין החיילות למחבל, לנסות להפריד, לחסום את המחבל, הוא ניסה לרדוף אחריהן. הבנתי שזה פיגוע, יריתי לו לרגליים ואז התחלתי לירות למרכז המסה ולהתקרב אליו.

“תוך כדי מגיע שוטר, אני צועק לו שמדובר במחבל ואז הוא מבין שמדובר בפיגוע, לא ידענו שהוא ביצע פיגוע נוסף קודם. אני צועק לשוטר להזיז את התיק, פחדתי שמדובר במטען חבלה או כל דבר אחר. גם זה צולם. וזהו. עד שהגיעו הכוחות נשארנו על המחבל לראות שהוא לא מנסה לבצע משהו נוסף. כך נגמר האירוע”.

הוא הוסיף:  “הלקח שלי הראשוני זה קודם כל אזרחי ישראל צריכים להיות ערניים, צריכים לתת להם את המנדט, לאזרחים החמושים שהמדינה נתנה להם רישיון לאקדח, הם העוזרים של כוחות הביטחון. הם צריכים להיות ערוכים ודרוכים, זה יכול לקרות לך בכל מקום.

“אני חושב שעיקר העניין זה לא משנה מי זה האזרח, מדינת ישראל סומכת עליו שהיא נתנה לו רישיון והיא צריכה להראות את זה. היא צריכה לתמוך באוחזי הנשק ולתת להם גיבוי גם כשצריך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות