“שני המנדטים הנעלמים”: איך זה שדיירקט פולס תמיד שונים מכולם?

איך לעזאזל יש הבדלים בין הסוקרים, אתם שואלים את עצמכם? ואיך זה שהליכוד מקבל בסקרים של 'דיירקט פולס' 34 עד 35 מנדטים, מול האחרים שלא חוצים את רף ה-32? • הנה ההסבר
חרדים 10
ג' חשון התשפ"ג / 28.10.2022 12:16

מאז סגירת הרשימות והפיצול הדרמטי ברשימה המשותפת, העניקו כל הסקרים של חברת המדגמים ‘דיירקט פולס’ של שלמה פילבר וצוריאל שרון 62 מנדטים ל’גוש נתניהו’.

הבוקר (שישי), לאחר שאמש פורסם הסקר האחרון של המכון למערכת הבחירות לכנסת ה-25, הם מתייחסים לנתון הזה – השונה מכל יתר הסקרים שפורסמו בכלי התקשורת.

“איך זה שאתם תמיד שונים מהאחרים”, שואלים אותנו שוב ושוב. האמת? אנחנו לא נהנים ללכת נגד הזרם. ההסבר הוא מקצועי לחלוטין.

“סטטיסטיקה היא מתמטיקה”, אמרנו לא מעט פעמים. המספרים אדישים לעמדות הפוליטיות ואמורים לשקף תמונת מצב מדויקת.

אז איך לעזאזל יש הבדלים בין הסוקרים, אתם שואלים את עצמכם? התשובה טמונה בעיקר בפער הקיים בקובץ התשובות שאותו הסוקרים מנתחים. אם אספת תשובות מ כ ל קווצות המדגם, תקבל תמונה מלאה. אם לא הצלחת להגיע לכל פלח באוכלוסייה, תקבל מדגם חסר. פשוט.

הסברנו בעבר את חולשתם של הפאנלים האינטרנטיים, ולכן הדרך הבטוחה היא להסתכל על קו המגמה, כי אם יש הטיה בפאנל היא תהיה עקבית.

בואו נראה לכם דוגמא קטנה, אך משמעותית, כיצד נוצרים הפערים הללו:

בשבועות האחרונים שואלים אותנו שוב ושוב איך זה שהליכוד מקבל בסקרים שלנו 34 עד 35 מנדטים, מול האחרים שלא חוצים את רף ה-32? מאיפה הפער הזה נוצר ולמה רק אצלנו?

אז תכירו את “שני המנדטים הנעלמים של הליכוד”.

הראשון מסתתר בקרב עולי ברה”מ לשעבר הוותיקים, דור א’ – שכלל אינם דוברי עברית ובוודאי אינם רשומים בפאנלים השונים. משקלם כיום בישראל עומד על קרוב ל- 5 מנדטים, שרובם מצביעים ‘ישראל ביתנו’, אבל גם הליכוד ויש עתיד מקבלים שם מנדט +.

המנדט השני שייך לתופעת “אבו יאיר”.

רבות מדברים על הקול הערבי ועל הקרבות בין מפלגות המגזר הערבי, אבל חשוב לדעת שכמעט 20% מהמגזר הערבי מצביע למפלגות ציוניות.

הליכוד היא כיום המפלגה הציונית הגדולה ביותר במגזר הערבי (בעבר העבודה ומרצ התחרו על התואר), כך שבין ה-8 ל-14 המנדטים ששווה האלקטורט הזה, מתחבא עוד מנדט די יציב, של הליכוד.

שני המנדטים הנסתרים הללו, שאינם מופיעים בשום פאנל שבעולם, משפיעים על חלוקת המנדטים הכללית.

בימים הקרובים אנחנו מנועים מלפרסם סקרים, כידוע לכם, הפעם הבאה שניפגש תהיה במשדר הבחירות המרכזי של חדשות 14. עוד קצת סבלנות בקיצור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות