בני גנץ לגלג: “לפיד מבין בביטחון? הוא מבין במה שאני אומר לו”

יו"ר המחנה הממלכתי שיגר עקיצה ליו"ר יש עתיד, והתייחס לסוגיית שירותו הצבאי של לפיד: "אני לא מכיר את התיק האישי של יאיר לפיד, אתה מוזמן לשאול אותו שיענה"
חרדים 10
ב' חשון התשפ"ג / 27.10.2022 19:55

שר הביטחון בני גנץ עקץ בוועידת הבחירות של ‘ישראל היום, את ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד  – בנוגע להבנתו בנושאי ביטחון.

הוא נשאל על הטיפול בארגון הטרור ‘גוב האריות’ – וענה: “אני חושב שמדובר בכנופייה של טרוריסטים שלקחה לעצמה שם ובוא לא ננפח אותה לממדים של ארגון, מדובר בכמה עשרות טרוריסטים שאנחנו צריכים בסופו של דבר לפגוע בהם. עצרנו את חלקם, פגענו בחלקם, אנחנו נמשיך את המרדף אחריהם. אין משהו שאתה יכול להגיד הוא אחרינו”.

איך התרשמת משיתוף הפעולה הביטחוני עם ראש הממשלה יאיר לפיד?

“בסדר גמור, אני עושה את העבודה שלי ואני עובד איתו בתיאום. עבדתי גם עם נתניהו בתיאום”.

לפיד מבין בביטחון?

“הוא מבין במה שאני אומר לו. אנחנו עושים את העבודה בצורה מאוד טובה. ככה היה גם במקרים אחרים”.

אני מנסה להבין ממך – יש לו את ההבנה הביטחונית כמו שלמעשה לך יש?

“א’, יש לו ו-ב’ הוא עושה את עבודתו כראוי, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ראוי. אני רוצה להדגיש בפניך שהאתגרים הביטחוניים שלנו הם בתוקף, הם לא צריכים להיות נושאים פוליטיים. אסור לערבב את הפוליטיקה בתוך האירוע הזה, אלא לפעול לשמו של הביטחון ברמת הביטחון וגם לביטחון הפנים שהוא חשוב”.

אם כבר נגענו בזה, סליחה שאני חוזר עוד פעם לנושא הזה, אבל השירות הצבאי הפך להיות אירוע עכשיו במערכת הבחירות, אולי אתה כרמטכ”ל תספר לנו מה ראש הממשלה עשה בשירותו הצבאי?

“אני לא מכיר את התיק האישי של יאיר לפיד, אתה מוזמן לשאול אותו שיענה. אני אומר לך ש-38 שנים שירתי בצה”ל, יש לי כרטיס שירות מלא, תוכלו לראות מתי התחלתי כל דבר ומתי סיימתי כל דבר ומה הייתה חוות הדעת שלי בכל אחד מהמקומות. יש לנו ‘מגירון’ יפה כזה בצבא שכשמדובר באנשים בכירים במדינת ישראל, חוסמים את הגישה לתיקים האישיים שלהם – וטוב שכך”.

כמו כל המערכת הפוליטית, אמנם תוצאות עדיין אין אבל גנץ כבר נערך ל-22:01 ביום שלישי הקרוב. שר הביטחון פוסל אפשרות של הקמת ממשלה בתמיכת חד”ש-תע”ל, והוא מנסה להסביר כיצד בכל זאת יקים ממשלה.

דיברת על זה שהם לא יהיו שותפים שלך, אתה גם לא תישען. אבל בקונסטלציה הפוליטית שאמורה להיות של גוש ה”רק לא ביבי”, נקרא לזה ככה, אין ברירה אחרת אלא להישען על ידם. גם ראש הממשלה מכחיש את זה נמרצות.

“אז אני קודם כל מאוד ברור לי היכן אני נמצא, אני במחנה הממלכתי שהוא רק לטובת מדינת ישראל. הוא לא לטובת ביבי והאינטרסים האישיים שלו, הוא לא יישען על הקצוות הקיצוניים, לא מזה ולא מזה. אם לביבי תהיה ממשלה של 61 שנשענת על הקיצוניים אז שיעשה מה שהוא ייעשה – אני צריך לכבד את הבחירה של הבוחר. אני לא אהיה עם ביבי. אני לא חושב שיאיר יצליח להרכיב ממשלה בקונסטלציות עתידיות, עזוב אותי ממספר לפה מספר לפה, נחכה לתוצאה. אני חושב שהאפשרות השלישית בסופו של דבר תהיה שאנשים יצטרכו לבוא איתנו ולהקים ממשלה ממלכתית שלא נשענת על הצדדים”.

הממשלה שלכם בסופו של דבר מורכבת מגוש השמאל ואין ברירה אחרת אלא להישען מבחוץ על הקולות שלהם.

“אנחנו לא רוצים לא להישען על הקצוות, אנחנו חושבים שזה אקספרימנט לא מוצלח. ובשביל למנוע את העניין הזה, אני קורא לציבור ללכת להצביע, במקרה הזה אני כמובן ממליץ עליי. בשביל להגיע לכמה שיותר עוצמה, כמה שיותר יכולת יותר טובה, לתת למרכז הממלכתי להיות הדבר שמוביל את האג’נדה במדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות