נסראללה חגג אחרי החתימה: נצחון גדול ללבנון, אין בו רמז לנורמליזציה

הצוותים משתי המדינות העבירו את המסמך החתום למתווך האמריקני • נסראללה: "מה שקרה מההתחלה ועד התוצאות - הוא ניצחון גדול מאוד ללבנון. למדינה, לעם, להתנגדות. למה שקרה יש תוצאות חשובות מאוד"
אריה ריבקינד
ב' חשון התשפ"ג / 27.10.2022 17:42

ישראל ולבנון העבירו היום (חמישי) את הסכמי הגבול הימי החתומים למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין ובכך הוא נכנס לתוקף.

מוקדם יותר חתם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד על המסמך באופן רשמי, אחרי אישורו בממשלה. גם נשיא לבנון מישל עון חתם על הסכם בצד הלבנוני.

המשלחת הישראלית, בראש מנכ”ל משרד האנרגיה ליאור שילת, מסרה את ההסכם בטקס משותף במעבר הגבול.

באירוע במעבר הגבול נכחו ארבע משלחות באותו חדר – ישראלית, לבנונית, אמריקנית והאו”ם. גם שגרירת צרפת בלבנון נכחה במקום.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס להסכם הימי: “מה שקרה מההתחלה ועד התוצאות – הוא ניצחון גדול מאוד ללבנון. למדינה, לעם, להתנגדות. למה שקרה יש תוצאות חשובות מאוד”.

נסראללה פנה למחבלי ארגונו ואמר: “המשימה הסתיימה בכל מה שנוגע להתנגדות. כל הסידורים וההתגייסות והפעולות שההתנגדות עשתה בחודשים האחרונים, כעת זה הסתיים”.

נסראללה התייחס לטענות על נורמליזציה עם ישראל: “אין שום בסיס לטענות על נורמליזציה. יש אנשים שבכוונה מאשימים את המדינה הלבנונית בנורמליזציה ומאשימים את ההתנגדות שהיא תומכת בנרמול. זה לא נכון. אפילו כשהמתווך הגיע היום לנשיא, הוא לא חתם על הסכם בינלאומי, אלא מסמך שנוגע להסכם, לבנון חתמה שהיא מסכימה”.

הוא הוסיף: “הבכירים בלבנון הקפידו שהם לא חותמים על שום דבר שרומז על נרמול או שעולה ממנו ריח של נרמול. מה שחתם עליו היום הנשיא עון הוא לא הסכם בינלאומי ולא הכרה בישראל ולא נרמול עם ישראל. תנו ללבנונים לשמוע את הישראלים שמודים שהם לא קיבלו שום ערבויות ביטחוניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות