סוקר בכיר על הסקר שלו: אני לא זוכר דבר כזה, זה סופר דרמטי

קמיל פוקס הסביר ב-103FM מדוע שורר מתח רב בגוש השמאל: "מספר מפלגות, שכולן מאותו הגוש, קרובות לאחוז החסימה" • "כשבל"ד הולכת ועולה ולוקחת מקולות הערבים, נשארים פחות קולות לשאר המפלגות. ייתכן שאחת מהן או שתיהן לא יעברו. זה סופר דרמטי"
חרדים 10
א' חשון התשפ"ג / 26.10.2022 11:39

אחד מהסוקרים הבכירים בישראל, קמיל פוקס, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על הסקר האחרון שערך – ושהעיד על מתח בתוך מפלגות השמאל. פוקס קבע,  כי הגורם המשפיע בגוש השמאל  הוא הקול הערבי.

חמותך אירחה אתכם 4 סעודות בחג. האם תזמינו אותה לשבת?

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

בפתח דבריו הסביר פוקס מדוע המתח הגדול בגוש השמאל והמפלגות הערביות: “יש מספר מפלגות, שכולן מאותו הגוש, קרובות לאחוז החסימה. אני לא זוכר דבר כזה. עם זאת, לפעמים גם בליל הבחירות קרה שטעינו, כשחשבנו שמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה – ואז היא עברה. זה קרה לנו עם רע”מ. בתוצאות קלפיות המדגם היא לא עברה, אבל בתוצאות האמת היא עברה”.

לדבריו, אם יש מפלגה שעלולה שלא לעבור את אחוז החסימה, נראה כרגע כי זו בל”ד, אשר התפצלה מן הרשימה המשותפת רגע לפני סגירת הרשימות: “אנחנו מדברים במיוחד על המגזר הערבי, על מיליון וחצי בוחרים. בגלל שבל”ד לוקחת חלק גדול מהקולות האלו, מספר הקולות שמתחלקות בין שתי המפלגות האחרות הוא כזה שאם שתיהן יהיו קרובות – ייתכן שאחת מהן או שתיהן לא יעברו את אחוז החסימה. זה סופר דרמטי.

“לכן, כשבל”ד הולכת ועולה ולוקחת מקולות הערבים, נשארים פחות קולות לשאר המפלגות. אנחנו רואים את זה כל הזמן”.

הוא הוסיף: “אנחנו לא רואים יהודים שמצביעים למפלגות הערביות כדי לשמור על הגוש, אבל כן רואים הצבעה יחסית גדולה של ערבים שמצביעים למפלגות היהודיות”.

על הקרב בין נתניהו ולפיד – אמר: “לפיד גדל על חשבון הגוש שלו, על חשבון מרצ ועובדה – יש כרגע קמפיין  געוואלד  גם בגוש השני, אבל זאת מגמה שאנחנו רואים אותה בהרבה סקרים, אחד אחרי השני. עם זאת, אני לא יודע עם יש מקום לעלייה נוספת”.

פוקס טען כי אינו מאמין שהקלטת  של בצלאל סמוטריץ’ נגד נתניהו, שנחשפה השבוע, תשפיע על ההצבעה בגוש הימין: “אני לא יודע עם יפגעו בגוש, אבל על פי תוצאות הסקר האחרון נראה שלא. בסוף, הכל נשאר במשפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות