רובינשטיין רותח על “הצעד הבריוני”: הכריז חרם על המשטרה

אחרי "ההחלטה הברוטאלית והאלימה" של ביטול 'תהלוכת החקלאים' בחול המועד סוכות • ראש העיר ב"ב, הרב אברהם רובינשטיין, שיגר מכתב לשר בר לב ולמפכ"ל שבתאי: "עיריית בני ברק מפסיקה מרגע זה את כל שיתופי הפעולה עם המשטרה" • "הידברות? בשעת מבחן אתם בזים לה"
חיים טוויל
כ"ה תשרי התשפ"ג / 20.10.2022 16:32

במכתב ששיגר אמש ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, לשר לביטחון פנים עומר בר לב ולמפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, קובל ראש העיר בשם 220,000 תושבי העיר על “ההתנהגות האלימה והברוטאלית” של המשטרה ב’תהלוכת החקלאים’ בימי חול המועד.

מודיעין בחירות: רוצים לבדוק את מיקום הקלפי שלכם וזכאות? כנסו

“נראה כי בעיני מפקד המשטרה המקומי, תושבי בני ברק אינם זכאים לזכות לחגוג במצעדים וטקסים כפי שזוכות קהילות אחרות בערים אחרות”, כתב הרב רובינשטיין.

“בתאריך 12.10.22 קיימה עיריית בני ברק אירוע דתי גדול ומשמעותי מסוגו של נעילת וסיום שנת השמיטה, אירוע מסורתי המתקיים בעיר פעם ב-7 שנים ומביא אליו אלפי חקלאים – מלח הארץ של מדינת ישראל, אנשי עמל המגדלים את תנובת הארץ הזו בהשקעה כבירה, לאירוע שכולו הצדעה והערכה על קיום מצוות הארץ ושמירת השמיטה.

“האירוע התקיים במתחם סגור הפועל ומאושר כחוק, בהשתתפות של 10,000 נפש. עם סיום האירוע ועל פי התכנית שהוגשה למשטרת ישראל וזכתה לאישורה, היו אמורים החקלאים לנוע על גבי ‘משאיות ספארי’ פתוחות במסלולים מוסכמים ברחבי העיר, כשתושבי העיר מלווים אותם לאורך מסלול הנסיעה, בברכה ובהצדעה”.

לדברי ראש העיר, “עם היציאה למסע ברחבי העיר, נוצרו עומסי קהל על המדרכות, בשל היענות ציבורית חסרת תקדים. ומכאן נפתחה דרמה שהלכה והסלימה תוך שניות בודדות: מפקד המשטרה בעירנו החליט בצעד תמוה ובריוני על ביטול האירוע ופיזורו בכח, כולל פיזור המשאיות ואיום במעצר נהגים ועוד,
צעדים אקטיבים של פיזור האירוע בכח”.

ראש העיר מפרט במכתבו הכואב את האופציות לסגירת העיר, אותן יכלו במשטרה לקיים, וכן מזכיר את ההפגנות מועטות המשתתפים בהן ידעה המשטרה לחסום את צירי הכבישים המובילים לעיר בני ברק

“אין ולא הייתה כל הצדקה ריאלית, הגיונית, אחראית ומנהיגותית למהלך כזה. התנהלות פוגענית וחד צדדית, שלא אוכל לקבל אותה ללא הסבר וללא נקיטת צעדים”.

ראש העיר הוסיף: “שמעתיך לא אחת, כמי שמשתבח בשיתופי הפעולה וההידברות הקיימת מול מנהיגי הציבור וראשי הקהלים. הידברות זו הוכחה כלא קיימת וככזו שבשעת מבחן אתם בזים לה ועושים דין לעצמכם, ללא כל רגישות דתית וערכית, אחריות והידברות.

“לנוכח התנהלות זו, אני מודיעך כי עיריית בני ברק מפסיקה מרגע זה את כל שיתופי הפעולה עם משטרת ישראל, עד לקבלת מענה ומעורבותך האישית בנידון.”

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, הגיב על מכתבו של ראש עיריית בני ברק לשר ברלב ולמפכ”ל שבתאי: “הניסיונות של עסקני עיריית בני ברק להסיט את הדיון מהשאלות הקשות שהעליתי לא יועילו – אתעקש שתושבי בני ברק יקבלו תשובות ברורות. נגמרו הימים בהם העסקנים חגגו בכספי הציבור ככל העולה על רוחם”.

כפי שדווח  בחרדים 10, וידר פנה בשבוע שעבר בשאילתא דחופה לראש העירייה ובה הוא העלה שורת שאלות חמורות לכאורה על האירוע.

“החוק מחייב את ראש העירייה להשיב לשאילתא בישיבת מועצת העיר”, אמר חבר המועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות