באלות ואגרופים: 3 יהודים נפצעו בהתקפת פורעים ליד מעלה עמוס

עשרות פורעים ערבים מארגון 'פאזעה' הגיעו היום בסמוך למעלה עמוס בגוש עציון, ועוררו במקום פרובוקציה אלימה במהלכה נפצעו יהודים באורח קל ובינוני • לארגון שמשויך לרשות הפלסטינית היסטוריה ארוכה של התקפות אלימות בתקופת המסיק
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 17:07

בשעות הצהריים (רביעי) עלו בצורה מתואמת ומאורגנת עשרות פורעים ערבים מארגון ‘פאעזה’, על נקודת התיישבות יהודית בסמוך לישוב מעלה עמוס בגוש עציון, ועוררו במקום פרובוקציה שגלשה חיש מהר לתקיפה אלימה באלות ואגרופים.

“הם נכנסו בהתחלה לשטח הגבעה, וכשראו שאנחנו מצלמים אותם הלכו למטע זיתים סמוך והעמידו פנים כאילו הגיעו למסיק זיתים”, תיאר אחד התושבים. “כעבור כמה דקות, הם יצאו לפתע מהמטע תוך שהם מתקרבים לקו הבתים של ההתיישבות היהודית, והחלו לצעוק ולאיים.

“אמרנו להם שיחזרו למטע למסוק ולמה הם לא תיאמו עם הצבא כנדרש, אולם מתברר שהם כלל לא הגיעו למסוק אלא לבצע פרובוקציה אלימה. הם הקיפו אותנו והחלו לתקוף באלימות באלות ואגרופים. שלושה תושבים נפצעו – אחד מהם בראשו שאובחן מאוחר יותר כפצוע בינוני ופונה לבית החולים”.

בתיעוד מן המקום נראה ראש הארגון, שתועד בעבר בשורת התפרעויות בשטחי אש בהר חסר ובמקומות נוספים ביו”ש, כשהוא נצמד למתיישבים באיום, תוך שהוא מקלל ומאיים בצעקות.

ארגון ‘פאזעה’ – מילה בערבית שפירושה אזעקת לוחמים לכינוס, הינו זרוע של ‘הועדה למאבק בהתנחלויות’ של הרשות הפלסטינית שעומדת מאחורי מרבית ההתפרעויות ביהודה ושומרון וחבריה מחבלים משוחררים. הארגון אחראי על הובלת פרובוקציות אלימות בתקופות המסיק, באזורים הסמוכים לישובים יהודים ובסיסי צה”ל.

בפורום ‘מאבק על כל דונם’, שעוקב מקרוב אחר פעילות ארגוני הרשות הפלסטינית, מסרו בתגובה: “שיטת הפעולה של הארגון ידועה וחוזרת על עצמה פעם אחר פעם: חברי הארגון מגיעים לנקודות של מסיק שסמוכות לישובים יהודים, כשמטרתם אחת – יצירת פרובוקציה אלימה ותקיפת חיילי צה”ל ותושבים יהודים

“הארגון עובד בשיתוף פעולה גם עם אנרכיסטים ישראלים, ויוצר פעם אחר פעם אירועים אלימים ברחבי יהודה ושומרון. על מערכת הביטחון להתעשת ולעצור עוד היום את חבורת הפורעים שפועלת ללא מורא ובפנים גלויות”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר וכזב
    19/10/2022 19:01
    עודד
  1. מתנחלים ממעלה עמוס תקפו נשים יהודיות ישראליות מבוגרות,שיכולות להיות האנא או הסבתא שלהם.
    לאחת הנשים יש שברים בגוגולת, בצלעות ותהיה מאושפזת ימים רבים. לתפארת היהדות.

  2. דלגתם.ן על 2 פצועות ישראליות בקרב המוסקים.ות וכין בכתבה תמונות מהאירוע
    20/10/2022 00:02
    הרב אריק אשרמן
  3. 2 חברותיי נפצעו, ובבית חולים, כולל אישה בת 70. יש לנו תמונות וסרטונים בהם ישראלים זורקים אבנים ומתנפלים אליהן. רצים ברשת, גם אם לא יכול לעלות כאן. מעניין מדוע אין תמונות של האירוע בכתבה.

  4. שקרים
    20/10/2022 01:30
    חרדים ממי?
  5. אף מילת אמת

  6. פיגוע מעלה עמוס
    20/10/2022 10:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. יש פצוע קשה מאוד