סקר גילה: העיתונאי האמין ביותר הוא יאיר שרקי. ומי הכי פחות אמין?

סקר שערך מכון 'מאגר מוחות' עבור אתר "פרספקטיבה" בדק: מי העיתונאי האמין ביותר בישראל • ומה חושב הציבור הישראלי על אמינות ערוצי החדשות בטלוויזיה והעיתונים המרכזיים בישראל?
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ג / 19.10.2022 16:03

העיתונאי יאיר שרקי נמצא כעיתונאי האמין ביותר בישראל על פי סקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ בניהולו של פרופ’ יצחק כ”ץ,  עבור אתר פרספקטיבה.

מכון הסקרים הציג ל-1,013 המשיבים רשימה של 20 עיתונאים מוכרים, וביקש מהם לדרג את מידת האמינות שלהם בעיניהם.

העיתונאים עליהם נשאלו המשיבים הם: אראל סג”ל; עמית סגל; חגי סגל; איילה חסון; קלמן ליבסקינד; יאיר שרקי; ינון מגל; אבישי בן חיים; יעקב ברדוגו; שרון גל; אמנון אברמוביץ’; רביב דרוקר; אילנה דיין; נחום ברנע; נדב איל; אביעד גליקמן; ברק רביד; בן כספית; מוטי גילת; ויוסי ורטר.

מהתוצאות עלה, כי יאיר שרקי, הכתב לענייני חרדים של חדשות 12 הוא העיתונאי האמין ביותר בישראל – 66% מהנשאלים אמרו כי הוא עיתונאי אמין, יותר מכל שם אחר שהמשיבים נשאלו לגביו.

במקום השני ניצב חברו לערוץ, עמית סגל, ש-64% מהציבור חושב שהוא אמין. במקומות השלישי, הרביעי והחמישי נמצאים איילה חסון מחדשות 13 (56%), אילנה דיין (54%) ונחום ברנע מידיעות אחרונות (52%).

ומי בתחתית?

העיתונאי הנתפס כהכי פחות אמין בישראל הוא יוסי ורטר מ’הארץ’ – רק 32% מהנשאלים ראו בו עיתונאי אמין. אחריו ניצבים מוטי גילת (37%) ואביעד גליקמן (38%). מיד אחריהם ברק רביד ויעקב ברדוגו, עם 40% לכל אחד.

בנוסף הסקר בדק מה חושב הציבור הישראלי על אמינות ערוצי החדשות בטלוויזיה והעיתונים המרכזיים בישראל.

בתחום הטלוויזיה, המשיבים נשאלו  לגבי ערוצים 11, 12, 13 ו-14.

ערוץ 11 הוא ערוץ החדשות האמין ביותר בעיני הישראלים, כאשר 56% הכתירו אותו כאמין. אחריו באים ערוץ 14 (40% מהציבור רואים בו ערוץ אמין), ערוץ 12 (35%) וערוץ 13 (34%).

בתחום העיתונים המשיבים נשאלו  על ‘ידיעות אחרונות’, ‘ישראל היום’, ‘הארץ’, ‘מקור ראשון’ ו’מעריב’.

מסתבר כי ‘ידיעות האחרונות’ נתפס כעיתון האמין ביותר בישראל – 36% מהנשאלים אמרו כי מדובר בעיתון אמין. ‘ישראל היום’ נמצא במקום השני עם 34% ולאחריו ‘הארץ’ ו’מקור ראשון’ עם 30% לכל אחד.

העיתון הנתפס כהכי פחות אמין בישראל הוא ‘מעריב’ – רק 23% מהציבור רואים בו עיתון אמין.

באתר פרספקטיבה מציינים נקודה בולטת אחת שעולה מהמספרים האלה: הציבור הישראלי כמעט ואינו מאמין לכלי התקשורת שאמורים לשרת אותו.

למעשה, מבין הגופים – כאן 11 הוא כלי התקשורת היחיד שלמעלה מחצי מהציבור סבור כי הוא אמין – ולא הרבה יותר ממחצית מהציבור. שאר הערוצים והעיתונים מקבלים ציונים גרועים בהרבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות