היסטורי? ניר ברקת תוקף בחריפות: “הסכם שבא מתוך כניעה. פרוטקשן”

חבר הכנסת מהליכוד תקף תוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז את ההסכם מול לבנון על הגבול הימי: "נסראללה, הטרוריסט, מרוצה שהוא סחט הסכם ממדינת ישראל"
חרדים 10
ט"ז תשרי התשפ"ג / 11.10.2022 16:52

ישראל ולבנון הגיעו היום (שלישי) להסכמות על  הגבול הימי: ענת דוידוב וגולן יוכפז שוחחו ב-103FM על המהלך עם חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד – שתקף בחריפות.

סוכות בירושלים: מברכת כהנים ועד שמחת בית השואבה • כל האירועים

“לגופו של תהליך, אין תרחיש שבממשלת מעבר מקבלים אישור לעשות דבר כזה. כשהיינו בממשלת מעבר עיפרון אי אפשר היה להזיז מצד לצד. לממשלה הזו מותר הכל, זה בלתי מתקבל על הדעת”, תקף בפתח השיחה. “נתניהו, כשהממשלה הייתה בראשותו, ארבעה הסכמי שלום בלי לוותר על שום דבר. מילימטר לא נתנו משטח של מדינת ישראל. נסראללה איים שהוא יפגע – והנה, נעשה הסכם תחת איומים. איך זה נראה שנסראללה מרוצה מההסכם הזה? זאת כניעה אמיתית. ממשלה חלשה שמוכנה להיכנע. אין להם מנדט, אין להם סמכות לחתום על חוזה כזה, זו ממשלת מעבר”.

ברקת טען עוד: “חיזבאללה איים וכנראה נתנו לו משהו כי חיזבאללה מרוצה. אין דבר כזה ממשלת לבנון, יש נסראללה, הוא שולט בלבנון ביד רמה, כולם יודעים את זה. אני דבר אחד יודע – נסראללה, הטרוריסט, מרוצה שהוא סחט הסכם ממדינת ישראל. בעניין הזה אני מבין שיש פה הסכם. לממשלה בלי מנדט, הסכם שבא מתוך כניעה, זה פרוטקשן. זה לא הקטע של דולר או מיליארד דולר, מה שיש לנו עכשיו מונח על השולחן זה נשמע כמו הסכם כניעה לטרור”.

כיצד נסראללה מסתכל על ישראל בעקבות ההסכם המתגבש? “אני חושב שהוא רואה ממשלה רופסת, שמוכנה לעשות ויתורים, וזו הסיבה לאיומים שלו. אני שומע מה נסראללה אומר, עכשיו הוא הפעיל לחץ, שם איומים על השולחן וכנראה זה עזר לו. 10 שנים הוא לא נהג ככה, הוא חיכה כנראה לממשלה רופסת. יש שיקולים מעבר לשיקולים שהם רק ביטחוניים, והממשלה, ראש הממשלה והקבינט הם אלה שצריכים לקבל את ההחלטה – האם אתה בא להסכם מתוך ויתורים או מתוך עוצמה?

“לא עושים הסכם בתקופת מעבר כשלא מכירים אותו, שהצד השני, הטרוריסטים, מרוצים מההסכם”.

הוא התייחס לאמירה כי הכסף לא יגיע לחיזבאללה: “יש לו ערבויות מחיזבאללה? הבנתי. מי ששולט בלבנון היום זה חיזבאללה ולכן כל מי שמנסה להסביר שהכסף לא יגיע לחיזבאללה זה לא נכון. עובדתית חיזבאללה שולט בלבנון ואם הוא מרוצה מההסכם הוא כנראה מבין שזו הזדמנות טובה מבחינתם”.

על פיטורי הפעילים במערך השטח של מפלגת הליכוד, אמר: “אנחנו מפלגה גדולה, יש לנו שטח גדול, ולעתים תוך כדי קמפיין יש בקשות ודברים כאלה, זה מטופל על ידי נתניהו. אני יודע שנעשה את המקסימום, כל אחד מאיתנו עושה את המקסימום כדי להביא את האנשים לקלפי. זה היעד שלנו.”

נשמע שמשהו לא עובד שם”, טענה דוידוב מנגד, ואילו ברקת סירב להסכים: “בכל קמפיין יש תהליכים פנימיים. אני נמצא בשטח, בסניפים, עוזר לפעילים, כמו חבריי בליכוד. כולנו באותו צד פה. אם יש לי ביקורת אני מעביר אותה למי שצריך אבל אני בעיקר מתעסק באיך אני עוזר לאנשים להביא אנשים שלא הצביעו בעבר. אני חושב שהקמפיין מתנהל בסדר. כשכל אחד יעשה את חלקו, בתוך הקמפיין, נגיע לשם. ברגע שנתמקד בעיקר, באלה שלא הצביעו לאחרונה, אנחנו מנצחים את המערכה הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסכם הנפט
    12/10/2022 12:23
    בן
  1. הליכודניקים מייללים על הסכם שאין להן מושג מה כתוב שם….