‘שורף לכם את זה’: תושבים מחריש ביזו ספר התורה במוצאי יום כיפור

"צריך לשרוף את כולכם": קומץ קיצוניים בחריש הגיע עם צאת יום כיפור לבית ספר ממלכתי בו התפללו למעלה מאלף איש ויצרו מהומה • אחד מהם חטף ספר תורה, הניח אותו בבזיון על הרצפה - ומנע בגופו מחסיד חב"ד שנכח במקום להרימו • ראש העיר: "מה שקרה אמש חמור ביותר. אני מזועזע"
חיים טוויל
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 13:09

במוצאי יום כיפור: קומץ תושבים מהעיר חריש נכנס אמש אל בית ספר הממלכתי בשכונת ‘בצוותא’ בו התפללו למעלה מאלף מתפללים, על מנת לתעד את ה”הרס והלכלוך” שמשאירים אחריהם המתפללים, תוך ביזוי נורא של ספר תורה.

בסרטון שהפיצו התושבים, נראה אחד מהם חוטף את ספר התורה הספרדי, מניח אותו בבזיון על הרצפה מחוץ לשער, ומונע בגופו מחסיד חב”ד שנכח במקום להרימו. נוסף על כך, הוא מאיים על המתפללים כי יש לשרוף אותם יחד עם הספר.

עו”ד מיכאל ליטווק, תושב השכונה ויועמ”ש ארגון בצלמו, אמר: “צר מאוד לראות את ביזוי ספר התורה ופגיעה במתפללים על ידי קומץ קיצוני וטורדן. הוגשה תלונה במשטרה. מדובר באיומים, אלימות ופגיעה ברגשות דת. נפעל למצות את הדין עם העבריינים, ואף להגיש נגדם תביעה כספית”.

גינויים למקרה לא איחרו להתפרסם מכל גוני האוכלוסייה בעיר,  על כך שנחצה קו אדום.

מבית חב”ד חריש נמסר: “כל לב יהודי דומע מול המראה הכואב שהגיע משכונת בצוותא, של ספר תורה שהונח בביזיון על הרצפה במוצאי יום הכיפורים. ברצוננו להבהיר כי אנשי חב”ד המופיעים בסרטון לא היו חלק מהתקרית, אלא חזרו באותה שעה מ’בית הכנסת הפתוח’ שהתקיים במתנ”ס השכונתי – בו השתתפו מאות מתושבי השכונה בתפילות יום כיפור.

“עם זאת, כיהודים מאמינים, בטוחים אנו שנוכחותנו במקום אירעה בהשגחה פרטית, ועלינו להגיב בדרכה של חב”ד – הוספה באור ובאהבת ישראל”.

ראש העיר יצחק קשת הגיע הבוקר לבית חב”ד לתפילת שחרית ואף עלה לתורה.

בפוסט חריף שפרסם בפייסבוק האישי שלו תקף: “אם זה היה קורה בחו”ל, היינו מכנים זאת אנטישמיות – אבל זה קרה כאן אצלנו בחריש, בשכונת בצוותא.
ספר תורה הונח בביזיון על הארץ במוצאי יום הכיפורים. התושב שעשה זאת נשמע אומר בסרטון: ‘שורף לכם את זה, שורף לכם את זה’, ומאוחר יותר גם: ‘צריך לשרוף את כולכם’.

“המראות האלה מזכירים רגעים אפלים בהיסטוריה של עמנו, ועוד ביום הקדוש ביותר.

“הסרטון צולם בצאת הצום על רקע טענות הורים שמתפללים השאירו את מבנה בית הספר לא נקי ולא מסודר. אלה העובדות: סוכם עם המתפללים שהמבנה ינוקה לאחר שהצמים ישתו ויאכלו כדי שיוכלו להתאושש, ואכן כעבור שעתיים הם שבו וניקו את המקום. אבל התושבת שצילמה לא המתינה אלא בחרה ללבות את הרוחות בשידור חי.

“אנחנו כעירייה משתדלים לתת את המענים לכלל הציבור תוך איזון בין מקומות התפילה לצורכי בתי הספר, אבל מה שקרה אמש חמור ביותר. אני מזועזע. כל יהודי צריך להזדעזע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השם יעניש אותם טוב טוב על ביזןו התורה
    06/10/2022 19:08
    1234
  1. ביזוי ספר הקדוש

  2. ֻ
    07/10/2022 05:40
    הבליין המליין
  3. ”קיצוניים” ?!
    קוראים לזה אנטישמים, תתמודדו עם זה